Nu blev jag riktigt sur (2022)

Din egen variant på n1ce :laughing: :tada:

Du menar i klartext, snik vaskning i Sollentuna? :joy::joy:

Pöbelvaskning i förorten!

Philips har servicepersonal som kommer hem till dig.

Vet du hur det ser ut för andra märken? Ganska intressant att veta nuförtiden då tv för väldigt många är för stor för att frakta i bilen, framförallt när man slängt emballaget.

Verkar vara praxis! Senaste 3-4 gångerna har det hänt samma för mig. Tror faktiskt att dom för privatpersoner kör detta som rutin. Riktigt uselt. :triumph:

Har inte varit problem de senaste gångerna. Men nu har de blivit lata. Det är ju bra att jag går o trängs i en liten spela där ser knappt får plats några människor utan att det blir trång​:confounded::triumph:

Knappt -10 och skönhetssömnen får sig en knäck. :joy::joy:

2 gillningar

Okej inte sur längre men måste ge Webhallen och Philips lite cred här!

Philips support erbjöd sig mycket riktigt att skicka hem en tekniker för att felsöka men det skulle vara flera veckors väntetid. De klassade den dock som en DoA och rekommenderade eftersom TVn var så ny att istället för service åberopa öppet köp trots att den var trasig.

Pratade med Webhallen som höll med Philips de erbjöd sig att boka pallfrakt men bäst/snabbast om jag kom in med den. Nu stod lådan faktiskt kvar i förrådet så jag hyrde släp och packade ner den. Personalen på Webhallen var verkligen supertrevlig, vi var tvungna att packa upp aset i butiken för att checka att den inte var sabbad fysisk och lite snabbt verifiera min felsökning. Fick en ny med mig hem på en gång.

Nu hoppas vi bara att den nya håller för jag är satans nöjd med TVn i sig annars, men jag vill helst slippa flytta på den igen :wink:

6 gillningar

Fint!

Något som borde förbjudas med omedelbar verkan är att prata i högtalartelefon!
Det finns ett par olika typer av användare som nyttjar denna avskyvärda funktion:

  1. Under lunchen.
    Personer som bara måste ringa samtidigt som dom äter lunch.
    Det enda man hör är slamrande tallrikar och bestick. Uppringaren hörs dock sällan då h*n antingen har hela käften full med mat och slafsar för glatta livet, eller så har personen i fråga lagt telefonen 7 meter längre bort på bordet för att inte riskera att spilla på den. Ohörbart!

  2. Gruppsamtal.
    När ett sällskap ringer upp och placerar telefonen mitt på bordet så att alla ska kunna höra.
    Här hör man oftast bara sig själv eftersom uppringaren har så hög volym på högtalaren så det blir total rundgång. Av det uppringande sällskapet hör man desto mindre då alla sitter på behörigt avstånd från mikrofonen. I bästa fall hör man vart femte ord och kan lista ut vad samtalet borde handla om. (När dom inte snackar i käften på varandra)
    När man påtalar att man inte hör ett skit av vad uppringarna tjafsar om så får man ofta till svar ”vi hör dig bra”. :exploding_head:

  3. Distanssamtal.
    Uppringaren som tror att hn kan lägga telefonen på köksbordet och sedan gå och stoppa i disken i diskmaskinen. Vad uppringaren vägrar att förstå är att hn inte hörs när h*n befinner sig sju meter från telefonen.

  4. I kollektivtrafiken.
    Idioten som pratar med högtalaren påslagen så att ingen på tåget eller bussen riskerar att missa den viktiga informationen om uppringarens helg, senaste ligg och den fasta fina avföringen som uppringaren har.
    Och varför i helvete måste dom alltid skrika och ha maxvolym på högtalaren?
    JAG VILL INTE HÖRA!!!

Nä. Stifta en lag inom EU som förbjuder högtalarfunktionen i våra mobiler. Och gör det nu! Folk är inte kapabla att hantera en så avancerad funktion, uppenbarligen!

Och när vi ändå är igång och har ångan uppe: Personer som skickar mms med bilder. Istället för att markera flera bilder och skicka i ett meddelande så skickas varje bild separat. Varför?

8 gillningar

135% medhåll på alla punktar.

3 gillningar

Helt klart respektlöst att låta alla höra samtalet utan att den i andra änden vet något.

Tandkronan som jag satte in för ett år sedan har ett fabrikationsfel och har spruckit så måste byta den. Kostar mig inget men inte så jäkla kul att behöva gå till tandläkaren två gånger när man är rädd att gå dit. :weary:

2 gillningar

På punkt 4 undrar jag vart denne ligger på bristolskalan

Be om lugnande innan

Är det inte bättre att be om lugnande efteråt, så man kan ligga hemma och chilla…? :sunglasses:

1 gillning

Sitter väl i ett tag efter

1 gillning

Den lugnande tabletten behövs normalt samtidigt som man får fakturan men det slipper ju @ante denna gång. :joy::joy:

Då måste jag ta mig dit först :slight_smile:
Nu är det ändå rätt lugnt då jag har en tandläkare jag litar på men det jobbiga är i vanliga fall att komma iväg. Det är en stor anledning till att jag tvungen att få en krona till att börja med.