Nu blev jag riktigt sur (2022)

Fast om det är så svårt att enas om en vettig analys hur svårt ska det då inte vara att enas om effektiva åtgärder?

Politisk är full av kompromisser och olika synsätt. Villa vill hata för mycket, vissa visar för mycket empati och verkligheten blir en kompromiss däremellan.

Eller så blir man bara Socialliberal som jag och hamnar där i mitten direkt :wink:

1 gillning

Här är man borta från bubblan en kväll och när man kikar in har alla trådar spårat ur fullständigt. :triumph:

God natt!

2 gillningar

En intervju av författeren till boken.

Det gäller ju att du sköter dina uppgifter, semester ska du ta när det är lugnt här. :joy:

15 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Telenor-problem

Kraftringen i Lund har anlitat ett företag (nämner inte vid namn) som ska utföra deras byte av elmätare. Företaget meddelade en vecka innan bytet om att mellan två datum skulle de nån gång på dagen bryta strömmen och om vi ville ha en specifik tid skulle vi höra av oss så att det kunde anpassas efter verksamheten.
Jag hör av mig och ber om en tid innan 08, mellan 12-13 eller efter 16:30 på grund av att vi arbetar med bland annat terapi online under pandemin. Fick till svar att det skiter dom fullständigt i för deras avtal med kraftringen säger inte att de måste anpassa sig alls till kundernas intressen. kraftringen svarade att det till största möjliga mån skulle läggas utanför kontorstid.

Jag tog in min jurist på det hela då eventuellt produktbortfall/löner skulle uppgå till femsiffrigt belopp för att stänga en hel eftermiddag.

Företaget i fråga hade inte gjort sin hemläxa och missat att elcentralen satt bakom en dörr som bara anställda på mottagningen har nyckel till. De försökte då få vaktmästaren att öppna dörren. Vaktmästaren som fått dras med deras dryga attityd i andra lokaler de ser över hade bara skrattat och sagt till dem att drömma vidare att han skulle begå ett brott å deras vägnar.

Skamset ringde de upp igen och frågade vilken tid som passade. Det blev kl. 07 innan vi öppnade mottagningen för dagen.

Sammanfattningsvis, sitter elscentralen i din lokal så måste de anpassa sig till verksamheten. Sitter den i utrymme som är tillgängligt för andra så kan de göra vad som helst MEN om de inte anpassar det till största möjliga mån så begår de ett brott och det är bara att mötas i tingsrätt.
De kommer att hävda att de äger utrustningen vilket är sant, men det innebär inte att de skall ha tillgång utrustningen hur och när de önskar.

7 gillningar

Det är lite kul när man för en gångs skull har bollen och kan styra och ställa med dem som de gör med oss. Men som sagts de borde kunna vara lite smidigare när det gäller en verksamhet. De som gjorde jobbet hos mig igår kom med grävmaskinen dagen innan så jag hade en chans att prata med dem. De var riktigt trevliga och lyhörda så vi kom fram till en tid som passade oss båda bäst. Så jag tog en tidigare middag och de fixade och gjorde klart utan att det störde min verksamhet något nämnvärt. Så all heder till de som jobbar på fältet och tistlar/ris till kontorsråttorna på EON. :joy::joy:

4 gillningar

Viasat visar inte United- Aston Villa idag, den visas bara i Viaplay. Jag var beroende av att kunna spela in och se med ca 30 minuters eftersläpning. :rage:

Slog till på extrapris på fryst lax. Tog därför två förpackningar. Upptäckte när jag kom hem att jag hade tagit fel ”tillverkare”. Således 2 x normalpris.

spela in?.. på en dvr?
kan du inte på viaplay backa 30 min?

1 gillning

Japp, insåg det när jag kom hem och körde igång…:+1:

1 gillning

Fan vad less man blir på sig själv.
Jag har i alla år skitit i att aktiva Atmos stödet till Datan för har tänkt “det är ingen större skillnad ändå när man har det till TVn”

Köpte ny dator igår…Atmos var aktiverat by default… FUCKING HELL vilket ljud.

Nu har jag iofs en LG Atmos soundbar till min gaming hörna, så det hjälpt ju lite…meeennn att man inte gjort det tidigare gör ju att man blir lite grinig på sig själv.

3 gillningar

Så är det när man köper prylar som är för avancerade för…………… never mind. :joy::joy::joy:

2 gillningar

:rage:

Beta?

Nää, iOS 15 på iPad. Jag hade 5 minuter mellan två möten och skulle fixa en sak. Och så detta… :rage:

Och du är säker på att du tagit bort betaprofilen på iPad och inte fått en ny beta?

Hmm, nästan… får kolla.

Hittar inget certifikat. De brukar ligga långt ned under Allmänt, eller hur?