Telenor-problem

Hände mig med nu…

Fått ett sim-kort av Telenor men det beter sig underligt. Det står mitt vanliga mobilnummer om jag ringer någon men det står ett annat långt mobilnummer under Inställningar → Telefon. Jag kan inte ta emot sms och kan därför inte aktivera e-sim.

1 gillning

Får se om det löser sig över natten eller om man ska behöva kontakta någon teknisk support hos Telenor. De i butiken sa att mitt e-sim fortfarande var aktivt men att det skulle lösa sig om några timmar. Fick inte känslan av att de vet vad de pratar om.

e-sim sitter inte riktigt. Jag hade utmaningar med både telia och någon butik som jobbar åt dem(Liljeholmen). De var otroligt okunniga om e-sim.

De i butiken borde kunna ta fram en QR-kod för e-sim. Skulle underlätta rejält.

Väntar på att Telenor-supporten ska öppna. Allt utom att skicka och ta emot sms fungerar med mitt nya SIM-kort. :triumph:

Det är inte så att du fått ett ”data” sim?
Mina datasim har konstiga nummer och dom går det att ta emot sms på
Går det inte bara att åka till en butik och dom ger dig ett nytt sim

Nej, jag har rätt mobilnummer nu och kan ringa och ta emot samtal. Bara sms som inte fungerar.

Haha jag läste visst tvärtom

1 gillning

Kasta simkortet och kör in ett e-sim? Slipper du vänta och kanske får det fungera.

Kan inte få e-sim eftersom man måste ta emot ett sms för att logga in hos Telenor.

Önskar att de hade inloggning med Bank-ID.

Ah trodde du löste det igår. Tack vare du skrev fixade jag det på paddan innan jag hämtade min igår. :slight_smile:

1 gillning

”Vi har stängt just nu och öppnar igen nästa vardag klockan 08:00.” :face_with_symbols_over_mouth:

Står på telenor.se att de öppnar klockan 10:00 på helgen.

Ingen butik i närheten?

Jaha, bara support för bredband och tv på helgen. Att ha fungerande mobil är tydligen inte så viktigt.

Nej, åkte till lantstället i går kväll.

1 gillning

Kan de inte maila dig koden?

Nej, de kan skicka den via snigelbrev.

Tyvärr är Telenor lite förlegade när det gäller viss teknik. Som t e x de kan inte maila fakturan utan man måste logga in hos dem (efter att ha fått ett påminnelse mail) och skriva ut eller betala den, då behövs koden också. Vidare är det problem att komma åt deras sida i Firefox . Så ska allt funka bör man ha tillgång till SMS och en av de godkänd webbläsare. Så jag fick gå över till E-faktura för att slippa allt strul.