Tror nog folk förstår det. För egen del så är det mest det att även om man håller isär person och verk så "smutsas" verket ändå ner lite i mitt huvud när människor visar sig vara svin tyvärr. Jag tycker inte Usual Suspects är en sämre film för att Kevin Spacey verkar vara ett as men ändå finns det där i bakhuvudet när man ser filmen. (Mest för att ta ett annat exempel än Gaiman).
Sen är det ju som du är inne på i andra inlägg en skillnad mellan låg moral och faktisk brottslighet. Och när är man "förlåten"? I Spaceys fall så blev han ju frikänd från brott även om nog de flesta kan tycka att han var moraliskt tveksam. Vi har ju alla varit svin eller gått över gränsen någon gång i livet så det måste finnas en punkt där vi har ångrat oss och sonat våra gärningar...
Inget system är perfekt men det är vad vi har. Det måste finnas en gräns för när en person ska bedömas som skyldig/oskyldig i lagens mening. Personligen anser jag inte att vad man läser i artiklar som till största delen är anekdoter från de olika parterna är en godtagbar gräns.
Gjorde misstaget att inte stänga ner teams-appen i går efter avslutat webinarium. Hittils 15 minuter att kunna stänga av appen och starta om.
Dessutomp påvergar den hela datorn då all processorkraft och allt minne går åt till att behandla problemet.
Kör du det på MacOS?
Som utvecklare är jag förvånad över hur dåligt teams är. Det fylls med saker som man inte använder. Jag förstår Microsoft vilja att ha ett verktyg för sammarbete. Men jag tror ärligttalat det flesta använder teams för att chatta, ringa och ha möten.
Men det är tyvärr inte bara ms programvaror som ställer till det. Adobes Creative Cloud är ett riktigt dåligt program.
Denna gång var det dock teams som ställde till det.
Nåja, som tur är så kunde jag logga in på webinariet via mobilen. Den lämnar ju lite iom skärmstorleken
Men nu är maskinen omstartad och tillbaka i fungtionellt skick igen. Phew.
Fattar inte riktigt, går det inte att stänga appar som hängt sig i MacOS? I windows kan man ju bara döda en app som hängt sig via aktivitetshanteraren, sedan starta programmet igen.
Provat allt i dag men inget får det att fingera. I tisdags fungerade det. Så nu kollar jag på min iPad. Funkar men blir trångt då man även vill kommentera.
Det går ju att lägga till fler enheter i samma teams samtal. Du får logga in på mötet även på luren, så kan du skriva där och titta i paddan samtidigt.
sommras fick jag liknande fast från öresundsbron att mitt kort inte kunnat debiteras vid överkörning vilket jag hade gjort bara 30-40 min innan.
man blev lånkad till en websida med kort detaljer och de fan blåkopia på öresundsbrons websida, förutom URLen. Säkerligen gick flera på det.
"Jury of your peers" är fint i teorin men kanske inte alltid kanon i praktiken. I Spaceys fall blev han ju dock frikänd både i USA och Storbritannien så svårt att inte godta det. Jag tror fortfarande att han är en märklig man som säkert utnyttjat sin ställning på ett moraliskt mycket tveksamt sätt, men inte brottsligt.