Nu blev jag riktigt sur (2023)

Stabilitet är nog så viktigt

1 gillning

Telenor blev förvånad över att jag inte hade packat upp routern när det var dags att lämna tillbaka. :grin:

1 gillning

Haha, ja, jag tror jag har en Tele2 TV Hub liggandes ouppackad i kartong nånstans hemma också. Kör bara Tele2 Play appen på :green_apple:TV. Men gissar på att de kommer vilja ha tillbaks den när TV abonnemanget går ut. :smiley:

Det känns bara så onödigt, har aldrig använt Telias routrar utan kört mina egna

När jag bytte till Allente så hämtade jag aldrig ut deras router på posten.

2 gillningar

Nä, det är rätt schysst när man kan plugga in sin egen router direkt i jacket, slippa brygga ISPns router. Blir ju en flaskhals mindre.

1 gillning

Har spenderat hela förmiddagen att lyssna på seminarie om hur AI är framtiden. Men ingen kan ge ett bra exempel på hur det ska användas och de har spenderat 2-3år och har knappt en ända aktiv tjänst som kan klassas som AI.

Allt jag hör när de pratar om AI är machinelearning och RPA (Robotic Process automation). Och inget av det är speciellt nytt.

2 gillningar

Påväg hem från en AW och ser en drogpåverkad kvinna med en hund som inte har fått den "hundutbildning" den borde fått från start. Kvinnan släppte kopplet flertalet gånger och hunden attackerade flertalet människor medans hennes största prioritet var att hitta hennes snus och hörlurar.

Borde införas någon form av "hundkörkort" kan en tycka.

Allt utspelas 50 meter under jorden i väntan på pendeln.

Det värsta i denna historia måste ändå vara att du behövde åka pendeltåg. :sweat_smile:

Att hon var drogpåverkad är inte problemet utan det finns vanliga svenssons som inte kan hantera en hund. Vet inte hur många gånger hundar gjort utfall mot mig på väg till jobbet när man kommit på cykel/elscoter.

Uppe och skvätter i mörkret.

3 gillningar

Fått igen pengarna samt ett presentkort på 20% att använda en annan gång. De skötte saken bra i alla fall.

1 gillning

Körde (kröp) igenom STH idag vid 15-tiden på min väg från Malmö till Kista.

Dra åt helvete alla!

4 gillningar

Var tydligen en riktig infarkt i Stockholms trafik i dag :pensive:

Fortplantade sig också efter huvudolyckan i Furusund – blev småolyckor hela tiden runtomkring.

Kom delvis runt det genom att åka in i centrum via gamla stan-motorvägen eller vad det heter och sedan Sveavägen men hamnade ju sedan precis där det började. Väl där hörde jag att köerna gick långt söder om Kungens kurva.

1 gillning

Missade planet också sedan… fick boka nytt för 1700 kr.

Men värre därtill – vinet var varmt i loungen.

2 gillningar

...vad har vi lärt oss av detta?

Att det är dyrt att skicka @Esse på stan. :rofl::rofl:

2 gillningar

Att allt är förlåtet Bengt Dennis!

1 gillning

Man åker inte tåg till flyget, sen gammalt. :rofl::rofl:

1 gillning