Nu blev jag riktigt sur (2023)

Jag var riktigt nära att flytta dit för några år sedan när man var som mest sur på allt :slight_smile:

1 gillning

Jag skulle vara på semester. Är kvar snart 7 år senare :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Häftigt!. Avundsjuk!

1 gillning

Bara att ta steget och flytta. Du kan alltid flytta tillbaka om det inte fungerar :slight_smile:

Har lite bagage i sverige som gör det svårt just nu. Men om några år kanske :slight_smile:

1 gillning

Bara att maila!

Jo jag har gjort det. Inget svar ännu.

Sälja saker på blocket/marketplace är märkligt.
En polare i Umeå skulle sälja sin Volvo 240 för typ 15 år sedan. Lade ut den för 5000. Skrev att han endast ville ha kontanter, inga byten.
Han fick meddelanden från 10 olika personer som ville byta allt från en mobiltelefon till en barnvagn mot den :sweat_smile:

Gällande barnvagn så skulle jag kunna diksutera det i oändligthet, men att jämföra Bugaboo med Rolex är att ta i. Bugaboo kostar fläsk, absolut, men det är inte bättre kvalitet än andra tillverkare, mest märket som kostar.
Ps. Vi har köpt britax smile 2 begagnat, förra vagnen kostade 1800, nu till nya knodden 1500 :nerd_face:

3 gillningar

Ja fyfan, jag har utan att överdriva lagt närmare 30 lax på barnvagnar till två barn under åren (bara Bugaboo). Tur att de är lite som Apple och att man får tillbaka en hel del av värdet iaf.

Ja hatar helt enkelt detta med försäljning av begagnat :smiley:

Haha kanske, var lite väl, men man får anpassa sina jämförelse till sina åskådare, Jocke i detta fall :wink:
Nu var ju jag inte beslutsfattande gällande barnvagn, hade nog valt Thule då, men tycker Bugaboo har bra lösningar, känns gedigna och väldesignade. Vi har även kollat lite på Cybex, men där känns allt klumpigt och "oväldesignat". Emmaljunga föll på osmidighet och "körglädje" :wink:

Precis, andrahandsvärdet är fint! Vi är i gränslandet nu, har en syskonvagn( Donkey5) som är orimligt dyr och en Fox sen vår äldsta var nyfödd, som vi haft till babyskyddet och liggandes i bilen.

2 gillningar

Just ja, glömde thulen, Vi har en Chariot cougar också (kostar också en del men lätt värd priset, tål hur mycket spö som helst).

Nu är sonen snart 4,5 så syskonvagn är inte aktuellt för oss, kanske en dubbel thule för att kunna dra båda efter cykeln. Men när den lille har storlek att åka den vagnen är stora grabben 5,5, lite tight att få in honom i en Thule då kan jag tänka mig

Sen ska vi inte ens tala om prissättningen på tillbehör haha. Så sjuka priser för lite plast.

1 gillning

Haha nä, väldigt sant! Har för mig deras åkpåsar har samma kilopris som saffran också.
Där finns det väl knappast något annat än designen man betalar för.

Vi körde på en Hamax Outback istället, men då den lilla behöver spädbarnsinlägg och då man inte får cykla med det så sålde vi den nyligen. Men sugen på en Thule Urban Glide 2 eller om det var Thule Spring.

Kan tänka mig att det blir så, vi är ju som sagt lite i gränslandet då hon den äldre ibland kan behöva åka vagn, även om det är väldigt sällan, men skönt med möjligheten.

1 gillning

Av någon anledning kom jag att tänka på när jag knäckte underredet till vår Emmaljunga (tror jag) genom att köra 40 kg kattsand i den.

Inte helt genomtänkt men den hade i alla fall överlevt två pojkar utan problem

3 gillningar

Sur över tjatiga användare som tror dom får sin vilja igenom genom att vara asjobbiga.
Samtidigt gött att säga till dom att ta det med min chef och sen tänka att jag är snart inte här längre….

9 gillningar

En halvtimme innan jag skulle åka iväg till Skavsta för att ta flyget till Rumänien så får jag ett meddelande från Wizz att flyget är inställt. Morgondagens flyg är naturligtvis fullbokad. Så där sket sig den resan totalt.
Får se om det går att hitta något annat.

Telia har ändrat UI på deras routergränssnitt så jag kan inte fixa mitt jävla nätverk......
Har delat på 2.4 och 5ghz men nu är dom kombinerade igen och jag kan inte fixa det.

Mina devicer ballar ur.... jag orkar inte.

Edit: Hittade det tillslut...... skittelia.

5 gillningar

Kan du inte brygga Telias router och köpa dig något bättre?

Kan säkert ersätta den men funkar ju okej annars.
Men fattar inte varför dom ändrar mina inställningar bara sådär.... jag har inte Steering aktiverat av en anledning.

Defaultroutrarna man får är ett otyg. Tyckte att Comhem/Tele2s nya router funkade hyfsat dock. Men för dålig räckvidd på 5ghz, så den täckte inte lägenheten. Så efter nån vecka så bytte jag till ett Google WiFi, kanske inte det roligaste, men har funkat stabilt i tre år nu.

1 gillning