Nu blev jag riktigt sur (2023)

Jobbar idag men befarar att detta kommer att hända mig i morgon.

1 gillning

Jag gjorde samma sak imorse, eller rättare sagt igår kväll, hade inga brillor på mig när jag satte larmet igår, trodde jag ställde det på kl 08:00 som vanligt, blev ganska sur när klockan ringde vid 06:00, inte lätt att vara halvblind utan glasögon ibland :sweat_smile:

2 gillningar

Jag har alltid larmen kvar på när det är lediga dager, antingen är det gott att stänga av det och sova vidare eller går man upp och får några bonustimmar.

2 gillningar

Tack för påminnelsen, stängt av mitt alarm nu för de två kommande dagarna.

1 gillning

Jag tillhör de personer som sällan behöver ett larm. Vaknar i alla fall. Och nästan alltid samma tid oavsett vardag eller ledig dag…

4 gillningar

Jag är allt oftare i sådana perioder. Men känns på tok för risky att chansa på "den naturliga metoden" även här..:sunglasses:

1 gillning

Kul när internet försvinner för en inför en långhelg. Har Fiber via Itux via Tele2. Idag skulle de ha underhåll mellan 9-12. Det kom aldrig tillbaka nätet. Nu får man kontakt men hamnar på en portal där man ska aktivera sitt abonnemang. Enda Tele2 kan göra är att eskalera till Itux för att se varför det är så. De vill inte testa aktivering då jag redan är aktiverad.
Så i bästa fall får man hjälp på fredag, eller måndag. Extra trist då vi inte har annat sätt att se på tv än via bredbandet, jobba hemifrån på fredag istället för att pendla till kontoret verkar ju också kul. Ungdomarna verkligen älskar att det inte går att kolla Netflix, Apple TV eller spela och leva online med sina polare. :man_shrugging:

1 gillning

Jag sov väldigt lätt tidigare. Och jämfört med exet var jag i princip alltid vaken. Vilket innebar att jag fick alla blöjbyten och all nattmatning (hon hade ingen mjölk).

Men sen yngsta ungen blivit vuxen så sover jag faktiskt, vaknar inte ens när hon ramlar in på småtimmarna. Det är en fantastisk känsla att få sova en hel natt.

3 gillningar

Har inte Tele2 någon surfgaranti?
Köp en mobil router, och ett kontantkort de kan fylla på med surf? Lämna tillbaka routern när det löst sig?

Det får jag kolla upp. Kanske många ställen som är stängda i närheten imorgon. :neutral_face:

edit måste ha både bredband och mobiltelefoni hos Tele2 för surfgaranti. Vilket jag inte har.

Ett kontantkort till mobilen från tele2 med då :joy:

När vi blev av med bredbandet i 2-3 veckor åkte jag och köpte en 4G router. Skulle nog göra det även om det bara var en långhelg.

Köpte sedan en 4G back up som är integrerad i systemet.

4 gillningar

Jag skulle gärna ha en 5G router men de är fortfarande för dyra

Behöver du verkligen det eller villhöver du det mer?

Nog är det en stor del villhöver men om jag har 5G ute i stugan så skulle det kunna ”motiveras” men jag måste komma ut dit först för att se om vi har täckning.

Ser du inte det på operatörernas täckningskartor?

Vad ska du ha 5G till som inte 4G klarar? Min, ringa, erfarenhet säger mig att det till slut handlar om kvaliteten på signalen. En bra 4G-signal är betydligt bättre än en svag 5G.

Att det sedan är roligare att se 5G i luren är en annan sak och mer på kontot villhöver.

2 gillningar

Ligger på gränsen…

Jobbar med 5G utveckling så det finns ett ”teoretiskt” intresse

1 gillning

Och så vet du inte om du har täckning? :rofl::rofl::rofl: