Nu blev jag riktigt sur (2023)

Kontot jag lägger betalningar från har alltid täckning, förutom nu då då kontot var avslutat :sweat_smile:.
Så här såg det ut i Kivra, Swedbank-kontot fanns inte 28/2

1 gillning

Borde du inte kunna visa upp detta för Transportstyrelsen med förklaringen och då få påminnelsen undanröjd? Eller är detta för tungrott att det känns enklare att bara slanta upp?

Man måste betala först, sedan kan man överklaga. Ska dra iväg ett Mail och testa

Hade ett privatägt företag lagt på en avgift av denna storlek hade det kallas ocker men Transportstyrelsen kan ju göra hur de vill, de blir ju inte av med "kunderna". :joy::joy:

3 gillningar

Så är det alltid tyvärr men det går ju an när det är rimliga storlekar på beloppen. Värre och fått en felaktig restskatt på 100K. :joy:

1 gillning

Jag hade lika symtom. Kunde inte lyfta armen på ett halvår! Hoppas det blir lindrigare för dig!

Ouf…. Haft samma problem med vänster för några år sedan rätt länge och då fick jag kortisoninjektion.
Får se hur det blir denna gången.

Varför inte ha det som en efaktura istället? Smidigare att få det direkt in i banken istället för in i Kivras sunkiga betallösning.

3 gillningar

Jag har anmält det sedan länge som det men får det till Kivra ändå :cry:

De och CSN, åtminstone tidigare. vet inte hur det är i dag.

1 gillning

Jag har fått en klart obekväm smärta i vänster överarm/axel. Fattar inte var det kan komma från. Det är höger arm jag använder till mus och scrolla på telefonen med. Jag hoppas att det beror på att jag sovit på armen på något sätt men tycker att det borde gått över under dagen. Inte blivit värre. :rage:

4 gillningar

Hoppas det går över så fort som möjligt.

1 gillning

WTF….någon jävel har gett sig på min bil :rage:

Kanske fått samma skit som mig?
Hugger det när du lyfter armen?

Det där är så jävla trist! För några år sedan så hämtade jag ut en ny Mercedes, parkerade den för att käka. När jag kommer tillbaka så har någon nycklat den runtom hela.

Så onödigt :unamused:

1 gillning

Fotografera den med en Samsung så ser den ut som månen.

3 gillningar

Märkliga märken, är det genom lacken eller bara ytligt?

Genom lacken. Tänkte först att det är ett stenskott men det är tre parallella skador. En skada på huven också i form av en lång reva.
Men jag har inte kört bilen på några dagar och skadorna fanns inte där då.

Jag kör efaktura efter liknande dyra misstag, trodde frun betalt och troddd att jag gjort det…

2 gillningar

Fan vad surt, konstiga märken, som om någon slagit med nånting.
Men inte så stora ser det ut som så någon duktig kan nog ordna det rätt bra med lackfärgpenna.