Nu blev jag riktigt sur (2023)

En granne såg hur det pös ur mina öron och kom fram och frågade om jag ville ha skjuts hem då hennes man skulle komma och plocka upp henne..:heart::clap:

6 gillningar

Det är väl inget att bli sur för ? :wink:

1 gillning

Haha..:sweat_smile:.

Stämplar ut, går ut till min bil och borstar flitigt bort den stora packade snöjäveln som täcker min bil.
Kollegan kommer ut, vi skrattar lite åt det hela och han börjar ta bort snö från sin vindruta.
Inser att han tänker köra iväg med både taket, motorhuven och sina fönster fulla med snö så jag som var klar som tur var slänger mig i biljäveln och kör för jag tänker inte hamna bakom en bil fullastad med snö hela vägen hem!
Det komiska är att mer än hälften av bilarna jag möter ser likadan ut, dom är bara lite borstade i vindrutan men all annan skit är kvar och redo att landa på någon annan mitt i färden.

Det gör mig vansinnig! Vad är det folk inte förstår? Eller är så stor del av befolkningen IQ fiskmås? IQ badboll är nog mer rätt…
Det var alltså 10 cm högt packat lager!

6 gillningar

Möter man polisen kan det bli vårdslöshet i trafik. Många tyvärr som praktiserar detta.

2 gillningar

Det gäller ju att hålla liv i tråden till vilket pris som helst. :rofl::rofl:

Mötte inga poliser tyvärr! Dom hade haft en hel del personer att böta. :melting_face:

Det där är sådant jag också blir sur på. När jag själv inte slarvat såklart..:sunglasses::grin::blush:

Dagens sanning i denna tråden! :wink::grimacing::joy::joy:

1 gillning

Alla bussar inställda, fick ta taxi

Får ni taxiresan betald som i sthlm och turen är mer än 20 min sen?

2 gillningar

Ja det får man :slight_smile:

Kan jag få ersättning för resa med taxi vid en försening?
Du avgör själv om du ska ta taxi eller vänta på nästa avgång. Högsta ersättning för taxi är 1 350 kronor. Om resan kostar mer får du betala resten själv.
Tips, dela taxi!
Genom att dela taxi med en eller flera resenärer kan ni resa en längre sträcka eftersom maxbeloppet räknas per person. Två personer kan alltså åka taxi för 2 700 kronor. Är ni flera som delar på kostnaden för taxi och inte tillhör samma resesällskap rekommenderar vi att ni begär delat originalkvitto av föraren

2 gillningar

Tog säkert 2 minuter längre att pulsa till jobbet idag.

9 gillningar

Har varit kaos både igår kväll och nu på morgonen här i Göteborg. Det kom en riktig snösmocka efter lunch igår som ställde till det ordentligt. Skulle åka från min far vid 19-tiden som är på ett korttidsboende och det brukar ta 10 minuter. Tog 1.10 och fick ta en rejäl omväg.
Men jag satt i varm skön bil och med bra musik så var ganska mysigt ändå.

Annat var det på Hisingsbron...:grimacing::joy:

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/hisingsbron-fastnade-folk-klättrade-över-1.94087902

3 gillningar

Nu vräker det ner igen :stuck_out_tongue:

Inte här i Partille.:crossed_fingers:t3:

I Mölnlycke har det kräksnöat sedan 10.

Här är det lugnt än så länge, snöat inatt och i morse men sen dess inget.
Får se om man behöver borsta bilen och skotta p-platsen sen igen haha.

Missat att ändra konto i Kivra nu när vi bytt bank. Hade trängselskatt 40kr, fick 500kr i straffavgift för att betalningen inte kommit in 28/2.
Härligt med så rimlig påminnelseavgift av farbror staten :face_with_symbols_over_mouth:.

2 gillningar

Helt klart statens fel att du inte gjort rätt. :smirk: