Nu blev jag riktigt sur (2022)

Köp inte VAG. Galenskap.

Nejdå, VAG är bra skit. Jag gillar t o m att jobba med dessa bilar. :joy::joy:

Sorry, serva inte hos VAG. :wink: :laughing:

1 gillning

Nu håller jag med dig igen. :joy::joy:

1 gillning

Första 3 åren var det serviceavtal för 100:- i månaden. Gissar att de skall ”ta igen” det nu.

De skall verkligen få gå igenom den fakturan med mig i morgon :neutral_face:

Fint att du går igenom bromsarna, det är du nog ganska ensam om att göra :ok_hand:

Nästa år åker jag till Norrköping och servar !

1 gillning

Jag kör samma program på varje service, kollar det mesta visuellt, tar isär bromsarna, fyller alla vätskor, kollar alla lampor (byter de trasiga). Följer serviceplanen vad det gäller vad som skall bytas i material. VAG’s så kallade inspektionsservice är ju ett skämt då inget byts. Man kan ju tjäna pengar på olika sätt.

3 gillningar

Betalade 1474 kr för min senaste “mini-service” d.v.s. byte av olja och filter samt packning. Själva jobbet kostade 500 kr.

Har kört 170 mil sen förra servicen. :see_no_evil:

Det kan vara en glitch eller så hanterar de inte en sca-request korrekt. Även om man tex har valt att lagra kortet så kan man behöva bekräfta köp via exvis bankid.

Nä, det är ju inte ens säkert att de byter motorolja.

Inte på en inspektionsservice.

Det var väl helt ok.

Japp, helt ok.

1 gillning

Jo kortet är lagrat så det väljer jag sen kommer det från banken att jag måste verifiera köpet med Bankid och det var där det hängde upp sig. Var något liknande för några månader sedan så jag fick snabbt öppna ett PayPal konto till firman också då det är lite trassligt att betala firmans fakturor med privata pengar.

Fick just frågan om de skulle byta ut flaskan med ”punkalagning” för en kostnad av 725:- :joy:

1 gillning

Shift Command och pil upp eller pil ner används för att växla flikgrupp i nya Safari. Både Outlook och Slack, som jag föredrar att köra i Safari, använder det kortkommandot för andra funktioner så man fastnar i den flikgruppen och måste använda musen (som ett djur!) för att växla. :triumph:

Jo den har man ju nytta av. Oftast är däcket trasigare än vad den klarar.

Inte för att jag är sur, men lämnade min XC60 på service i morse. Hade kryssat i att jag vill byta torkarbladen. Serviceteknikern tittade på mig när han såg det och sa, jaha du, du tycker 1600 är ok? Äää nää svarade jag. Då berättade han att man kan byta bara själva gmmiflärpen på torkarna för 500… :+1:. Så Volvo med sitt (påstådda) miljötänk/hållbarhetstänk tycker eller stimulerar kunderna att byta hela paketet som idag innehåller spolarutrustningen när man kan byta bara gummit… :man_shrugging:

Är de verkligen slut? På de senaste bilarna jag haft så har bladen hållt 8-10 år. Bilarna har iofs mest stått i garage.

Nää, inte slut, men brukar byta en gång per år för att få det gjort. Jag tycker dock att man märker skillnad om det gått mer än 2 år.

Fotbollsresorna blir inte lika roliga nu @xms67.