Nu blev jag riktigt sur (2022)

Det var en fin tanke, men lite sent nu. Men tack!

Hmm. Cmore har jag ju inte ännu, och TV4 via Apple TV blir väl TV4 Play? Och de streamar inte matchen, det överlåter de till Cmore. Om jag fått allt rätt under kvällen. Min första plan B-tanke var att stream från telefon/dator, men det gick inte då TV4Play inte har matchen.

2 gillningar

MSI MPG B550I GAMING EDGE WIFI är det!

har du testat utan pcie lyftaren?

Hur ser du det i vanliga fall? Vem är leverantör?

TV4 brukar vi/måste kolla på. Den ser vi via Viasat. Var på väg att starta abonnemang på Cmore inför EM, men fick tre månader gratis via Telia. Det har dock inte klickat igång ännu.

Viasat heter numera Allente och de har en app för Apple TV där man kan logga in med sina kunduppgifter och se alla kanaler i sitt utbud.

2 gillningar

Det är ju smutt. Finns den appen för några andra Apple OS? Men nästa gång detta händer finns det ändå en lösning. Vi har inte Apple TVn i vardagsrummet men den flyttar jag gärna om så behövs.

Jag har tillgång i cmore-appen då jag har Cmore i mitt tv-paket från Telenor. Trodde du tillgång till cmore i ditt ”vanliga” tv-paket.

Nix, tråkigt nog.

Nu tycker jag många saker “går emot” mig. Igår tog vi fram den smarta fläkten och den hoppade igång perfekt. Sedan dök ett frågetecken upp i huvudet, vilken app var det man använde för att styra den…? :man_shrugging:. Efter lite funderande och Gogglande när man egentligen skulle sova så verkar det vara Xiaomi Home. Försökte logga in men det gick inte. Hamnade i ett återställningsläge men upptäcker att det är mitt gamla telefonnummer som ligger där. Ger upp.

Nu på förmiddagen tar jag tag i det och funderar på något sätt att går runt att jag har ett gammal nummer registrerat. Det går inte, man kan återställa återställningsnumret men det tar tre dagar. När jag fibblar med det hamnar jag plötsligt i ett läge där mitt nya telefonnummer dyker upp som användarnamn. Testar det och det tar mig vidare. Men då appen är så dj_vla dålig hamnar jag i ett låst läge där jag uppmanas vänta några minuter innan jag testar igen… Smarta prylar…:man_shrugging:. Om någon säger “…kräver smarta ägare” så blir det rött kort. :rage:

2 gillningar

Solsting? Ta en kall Redbull vodka nu så du lugnar ner dig lite! :beers::heart:

3 gillningar

Kanske läge för en Dyson med en simpel fjärrkontroll? :joy::joy::joy:

3 gillningar

Går ju även att styra med mobilen om man vill utmana vardagen lite. :joy:

1 gillning

Men det ska ju inte vissa göra. :joy::joy:

Om du tjatar så…:sunglasses:
Men en kall Pilsner är jag värd!

4 gillningar

Bara att skriva ditt nummer till mig så hade jag kollat på det åt dig. Åkte t.om. in till kontoret igår och hämtade laptopen så jag kommer åt rätt system. :slight_smile:

EDIT: Kan givetvis kolla nu också om du vill!

Du är fin! :heart:

1 gillning

Väldigt tacksam för det…:pray:. Men nu är det lite överspelat då det räcker att det är igång om en vecka. Men hör garanterat av mig om det strular i veckan.

1 gillning

Låter väldigt skumt att det ska ta en vecka att aktivera. Har jag aldrig varit med om tidigare, oftast är det bara en knapp tryckning för oss så ska det ligga på abonnemanget!
Bara att höra av sig om det strular… du kan även ringa på mitt direktnummer: 031-7080086 så slipper du sitta i kö. :slight_smile:

Gäller givetvis alla som har Telia och har frågor eller strul! :innocent:

7 gillningar

Om någon har strul med Emirates biljetten… ring för fan inte mig…

5 gillningar