Nu blev jag riktigt sur (2022)

Mitt jobb, typ varje större dörr måste blippas. Då hade det varit smidigt att kunna ta fram mobilen och trycka mot läsaren.

Det gör jag ofta, t e x när jag går ut och äter brukar jag lämna telefon hemma så man får lite lugn & kan trakassera sällskapet istället för att sitta nersjunken i luren. :joy::joy:

2 gillningar

Därför man har en Apple Watch :grin::grin:

1 gillning

Jag använder motvilligt kort, Coop Mastercard vägrar att hoppa på ApplePay. Lite udda då Entercard som står bakom har stöd för ApplePay på andra kort.

Kommer aldrig att ske. :joy::joy:

90% kontanter här! :rofl:

Går det inte att lägga in det i Curve?

1 gillning

Som Måns Möller sa: Har vi några syrianer i publiken? Nej visst fan vi tog ju inte kontanter vid inträdet. :joy::joy::joy::joy::joy:

Ska testa det ikväll. Kopplade just om och drog ut kabeln igen från routern och tillbaka in i min Mac Mini igen, gissa vad som fungerade direkt?
Träffade en kille på gården som sa sig jobba som tekniker och han sa att dom ofta låser Mac adresser för att man ska använda deras skit router.

Det är faktiskt en tanke, körde Curve när det var nytt. Har nått rött Curve kort liggande i nått skåp. Tack

Förmodligen låst mot din Mac Minis mac address. Prova att bara köra det i routern inatt. Fungerar det inte imorgon så säg till så ringer jag till vår IT support (Jag jobbar med Telia) och frågar lite mer om vad som gäller! :slight_smile:

Man låser mot Mac-adress för att inte dela ut fler än en ip-adress per kund. Publika ipv4-adresser är en bristvara.

Då kopplar jag in den ikväll och så hoppas jag det löser sig av sig själv.

1 gillning

och nu startar inte hojen igen… :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

@RolexJocke Lika bra att beställa nytt batteri?

1 gillning

Kolla så att den laddar först så inte problemet ligger där då du fick igång den efter att ha laddat batteriet.

Blir till att lämna in den då… har inga mätverktyg för att kolla det. :frowning:

En multimeter kostar väl 3 kronor i Thailand. :joy::joy:

1 gillning

Lämna in hojen i något skjul går på 2 kronor! #snålove

Fluke 789 går på 8810 SEK när jag tittade nu! :crazy_face:
Nä men kanske borde köpa en multimeter… är ju rätt bra att ha!

1 gillning

Den multimetern gör inte att du blir en elektriker. :joy::joy::joy:

Nä men det gör att jag ser ut som en iaf! :rofl: Ska beställa ett par blåkläder arbetsbyxor också och verktygsbälte!

2 gillningar