Nu blev jag riktigt sur (2022)

bra ändå o få infon 5 mån innan resan :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Men du ska kunna föra över Freja id mellan enheter. Det är jag säker på att jag har gjort

1 gillning

Personligen så tycker jag det. Föredrar appen och använder det överallt där det finns som alternativ till bankid

3 gillningar

Det var ID jag behövde.

Det stämmer, men det måsta man ju veta om när man byter telefon. Där stod jag som en idiot och insåg att jag helt plötsligt inte hade något Freja-ID och då har man ju inte den gamla telefonen med sig.

2 gillningar

Jo det löser sig, bara svårt med direktflyg. Enda fördelen med byten är att man hinner med fler väntöl. :joy::joy:

2 gillningar

OM man har det iordning så är det ju väldigt bra med ett ID i telefonen. Fler och fler accepterar det. Plånboken kan lämnas hemma. Sedan är det bra med konkurrens till Bank-ID tycker jag.

2 gillningar

haha sant jamen då blir ju resan even bättre !! haha

Det känner jag igen…

2 gillningar

Blev en och en halv timme i Amsterdam så det är taget. Många flyg låg runt 20 timmar total tid och då risken stor att man hamnar i fyllecell innan man är framme. :joy::joy:

2 gillningar

Svar ja.

// En som gjort samma som du :crazy_face:

Det är ju bra drygt. Känns inte så 2022. :slight_smile:

Verkligen inte. Ska just ta tag i överföringen nu. Återkommer med hur det gick.

När du bytte telefone eller när du installerades första gången?

Verkligen inte. Ska just ta tag i överföringen nu. Återkommer med hur det gick.

Båda gångerna! Hade aktivt Freja+ i min gamla 12 Pro men inte efter igångstarten av min 14 Pro utan fick pilla mig iväg till ett ombud igen. (Hade som du inte noterat att man måste göra en abrovinsch i Freja-appen innan man bytte telefon.)

Shit, nu kom jag på att jag rederade min gamla telefon i helgen..:rage:

Ha, ledsen att jag skrattar, men precis det gjorde jag också första helgen med 14 Pro. Hade inget behov av Freja+ förrän senare.

1 gillning

Känns som Freja verkligen tänkt igenom sin användarupplevelse. :joy:

@RolexJocke Freja kan vara något för dig! :wink:

2 gillningar

Plockade hem Freja och gjorde alla stegen väntar nu på verifiering. Måste jag sen gå till ett ATG ombud också för att slutföra registreringen? Vilket jävla mickel.

Japp, som ett djur, för Freja eID+. Därför jag vägrat skaffa det.

" Hitta ATG-kassan; Öppna QR-koden med ATG-loggan inuti; Be personalen skanna QR-koden med ATG-skannern; Visa dem din ID-handling."

:joy: