Nu blev jag riktigt sur (2022)

Shit.
Jag kan dock inte direkt göra så mycket år sådant.
I detta fallet var det nog inget sånt utan bara någon som konstant bankar på ett och samma ställe så jag blir knäpp.

Tråkigt när det blir så. Nu kanske detta inte är passande. En kväll när vi skulle gå och lägga oss (detta är några år sedan) så hörde vi ett återkommande ljud i ytterväggen till sovrummet. Är det möss?. Min fru skicka ut mig och kolla , hittade inget men det lät lite högre i förrådet. Kan ju inte gå tillbaka innan jag hittat det :wink:. Så jag kollar grannens tomt på andra sidan förrådet. Där ligger grannen med pannlampa och knackar ned marksten. Så är det som småbarnsförälder :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ja det brukar vara någon som springer runt av bara fan där uppe då och då så tror det har med barn att göra... eller att dom gör barn. :face_with_raised_eyebrow:

Råkar man illa ut ska man skrika att det brinner. Då är grannarna snabba med att reagera.

1 gillning

:man_shrugging:

Wtf. Helt oacceptabelt. Stäng ned. Sluta. Avbryt.

2 gillningar

Dessvärre inte ett dugg förvånad. På tok för många av dagens ”ideella” föreningar är inte annat än fusk för att erhålla bidrag🤷🏻‍♂️

1 gillning

Var som när man hade en studiecirkel på ABF när man repade med bandet förr för att snika åt sig lite bidrag.

Ideella föreningar är "rödflaggade" hos de som jobbar mot organiserad brottslighet.

Fast det var väl precis så de bidragen var tänkt att fungera bland annat.

Känner att jag ofta är sur nuförtiden. Men nu är jag riktig sur. Jag spelar ibland Mini Motorways på Apple Arcade(på iPAd till 95%) och det är ett av få spel jag verkligen gillar och som passar mig. Nu har de förstör spelet i senaste uppdateringen. Så himla tråkigt.

Tidigare var det så att skulle man bygga något så klickade man på skärmen och då zoomades området in och man kunde bygga. Nu zoomas det inte in och då blir det för pilligt att bygga på ett enkelt sätt, vilket gör att på tok för mycket energi går åt till att pilla dit vägen eller vad man vill bygga.

Någon mer som spelar och upptäckt detta? Vet att @Esse spelar ibland.

2 gillningar
1 gillning

Tack! Strålande, det var bara en inställning..:star_struck:. Nu är jag inte lika sur längre. Ska spela spel ett tag nu..:grin: och lyssna på någon podd. Men lite sur är jag för att jag är sjuk. Riktigt superförkyld.

4 gillningar

Jag mår ännu sämre i kväll. Hostar och harklar och näsan är som en öppen kran.

1 gillning

Tråkigt. Jag är verkligen genomförkyld. Kan det vara den ruggiga puben B&B Inn..?:face_with_spiral_eyes:

1 gillning

Har också spelat det en del men inte på ett tag, låter jävligt kasst dock.
Hur ska man lägga vägar utan inzoom?

Nej jag slutade spela för jag fann spelet för ologiskt, det var inte alltid tydligt varför vissa parkeringshus blev fulla.

Det fins som du säger en del buggar eller konstiga saker med spelet. Men fortfarande ett lagom avslappnande spel.

Transformers Arena på dator... mmm inte avslappnande men perfekt balanserat!

1 gillning

Här har ni ett avkopplande spel som släpptes på Apple Arcade i dag:

https://apps.apple.com/se/app/football-manager-2023-touch/id1626267810

2 gillningar