Nu blev jag riktigt sur (2022)

Plötsligen så la bluetooth på min 27" iMac (2012) av. Jag menar den är bara 10 år. Så nu sitter jag med ett 2,5 cm tjockt mekaniskt tangentbord och en mus, som ett djur!
Så nu ryker väl 25 000 på en ny dator (24" iMac).
:rage:

7 gillningar

Då fick du iallafall en anledning att byta. :joy::joy:

2032 nästa gång.

Är du nöjd med datorn i övrigt så är det väl billigare att köpa en bluetooth-dongel.

1 gillning

Kvadda nu inte hans upplägg. :joy::joy:

Den tanken har inte slagit mig förrän nu, tack för tipset.

1 gillning

Jag skickar en faktura på en halv ny 24" iMac. :smiley:

3 gillningar

Har du gjort någon felsökning eller hard reset, clear NVRAM eller liknande?

Inte ännu, jag blir så trött när saker inte funkar och då vill inte hjärnan vara med.

Jag tror jag håller på att bli sjuk igen. Igår var vi ute och när vi kom hem var jag trött som om jag skulle varit vaken 24 timmar. Idag har hah varit supertrött, ont i huvudet och bakis fast alkoholkonsumtionen inte var på den nivån.

Nu känner jag att halsan börjar svida och en täpphet i näsan samtidigt som snoret börjar rinna. F_n, det här vill jag verkligen inte.

1 gillning

Sluta att vara "ute". :wink:

Hoppas på snabb bättring!

2 gillningar

Det är väl så immunförsvaret stärks?
Suttit inne hela pandemin och sedan ut i svängen igen. Klart man kommer skrapa på sig nya förkylningar.
Nyss hemkommen från resan envisas näsan med att vara täppt. Dessutom åkte jag på nackspärren på morgonen vi skulle åka hem med alla väskor. Snabbkureras med linement och antiinflammatoriskt just nu så jag ska vara fit for fight på måndag igen.

1 gillning

Eremitliv passar inte mig. Men det är segt när man ständigt åker på något..:sneezing_face:

Man hoppas ju på det, snart borde jag vara helt immun..:smiley:

2 gillningar

Vaknade med exakt samma symptom. Hade bara lite ont i halsen när jag somnade i går.

1 gillning

Brukar inte November vara en skitmånad med förkylningar och liknande besvär? Krya på er.

2 gillningar

Vaknat genomförkyld. Visst hann du @Zop knappt bli frisk? Vi var väl sjuka samtidigt för bara et par veckor sedan?
:sneezing_face:

3 gillningar

Precis, jag var också sjuk då och hann jobba en vecka före höstlovet.

1 gillning

Fortsättning följer i Glad-tråden.

1 gillning

Antingen håller granne ovanför på att smälla på någon som in i helvete eller så har han eller hon helt på att tappa det och dunkar huvudet eller något annat konstant i golvet.

2 gillningar

Bara att gå upp och banka på, händer så mycket skit med folk som blir misshandlade nuförtiden. Vi fick i och röja hos grannen för tre månader sedan då en kvinnlig besökare fått spelet och slungat runt en pilatesboll i hela lägenheten. Vi fick ut henne och grabbarna i lägenheten fick hålla fast henne medans vi väntade på polisen. Vi trodde det var hon som blev misshandlad som hon skrek men de enda som var vettiga var grabbarna i lägenheten. De hade lånat lägenheten och ägaren kom in senare och tackade os för att vi reagerade.

4 gillningar