Nu blev jag riktigt sur (2022)

Ja nej du har nog rätt .... i detta fallet var det nog för att jag hade pratat om det innan.
Dock imponerad att hon kom ihåg det för hon verkade inte direkt intresserad.

Bra svarstid iaf!

För många år sedan så fick jag alltid höra att jag varit i fågelburen och skrapat när jag åt müsli :grin:

1 gillning

Men det är väl för att du påminner om ett fjäderfä? :joy::joy::joy::joy:

Det där få du allt utveckla :smile:

1 gillning

No comment. :joy::joy:

1 gillning

Absolut :joy:

Jag är sur på PostNord! Ett litet paket som enligt Amazon skulle levereras på onsdagen anländer redan på tisdagen, men då är det tydligen omöjligt att lämna av här hemma. På onsdagen får jag ett val av PostNord om jag fortfarande vill ha hemleverans eller lämnas till postombud. Jag väljer då postombud och kan se i appen att kollit befinner sig endast fyra mil härifrån. Idag ser jag i appen att paketet är i Stockholm, över 20 mil härifrån! Va trött man blir!

Fick följande mail från Halebop i somras:

”Den 1 augusti 2022 får ditt abonnemang med nummer 46123456789 nytt namn, pris och surf. Halebop 15GB heter då Halebop 20GB och har både mer surf och tillgång till 5G-nätet, om din mobil stödjer 5G.”

Trevligt med 5G tänkte jag. Efter 1 augusti har jag inte fått 5G på platser där jag vet att det finns. Så jag hörde av mig till Halebop och frågade. Fick detta svar:

”Jag kan se att du har vårt Halebop 15 GB abonnemang. Detta abonnemang har inte stöd för 5G-nätet. Ditt abonnemang kommer att ändras till Halebop 20 GB när din bindningstid är slut då Halebop 15 GB är säljstoppat.”

Tyckte inte jag fick svar på min fråga så jag frågade igen:

”Jag förstår vad ni svarar, men ni svarar inte på min fråga. Så jag provar igen. Håller ni inte med om att det står att jag ska få 5G från 1 August 2022?”

Får då svaret:

”Den 1 augusti så ändrade Halebop 15 GB namn till Halebop 20 GB för alla som är obundna, eftersom du har bindningstid kvar så har ingen automatiskt ändring skett.”

Jag anser att de sagt att jag ska få 5G i första mailet. Någon kanske har skrivit dålig/felaktig kommunikation i första mailet jag fick. Men då tycker jag att man får stå för det man sagt. Är inte hela världen för mig att inte få 5G, men jag känner mig ändå lite snuvad. Att göra mig till freds som kund och få 5G kan ju inte kosta mycket för dem jämfört med att förlora en kund.

Blir nog till att se mig om efter ny operatör när min bindningstid löper ut under hösten så får vi se vad det leder till.

2 gillningar

Ja det var ju dåligt formulerat. Men säkert något standardiserat mejl.
Hade de även ökat priset eller förändrat något som gör det sämre för kunden, så hade det blivit ett jäkla liv om man hade haft bindningstid kvar. Så det känns som ett normalt förfarande att inte ändra under bindningstid. Men då kunde de varit tydliga med det i första mejlet.

Precis. Hade de stått rakryggat och erkänt sitt misstag hade det också varit bättre tycker jag.

Tråkigt.

2 gillningar

Ingenting mot vad stackars Jonna känner :pensive:

2 gillningar

Kanske inte riktigt sur men småputt: Alla dessa engelska presentationer man ska genomlida från svenska företag riktade till svenska åhörare? Är det för att det är fräsigare? Glömmer aldrig när jag sommarjobbade på ett litet verkstadsbolag och ekonomichefen höll sin entimmas-dragning på engelska inför ett gäng oförstående lagerarbetare :smile: Och det bara fortsätter...

Dagens oneliner: Här visas vilka workshops ni är elegible för.

3 gillningar

Ni högermänniskor måste skaffa er tillräckligt bra självkänsla så att ni ständigt slipper förhålla er till underpresterande vänstermänniskor.

1 gillning

Nu tycker jag allt att du är lite orättvis mot Jonna. Det är väl på sin höjd Anders Lindberg som når hennes nivå :smile:

Det här var inte nice, vad hände typsnittet?

Det är harmoniserat med https://teknikveckan.se

1 gillning

Den sajten besöker man ju aldrig. Man har läst inläggen i bubblan med snyggare typsnitt. :wink:

5 gillningar

Hade inte koll på den där Dick nånting var ansvarig utgivare för SD’s kanaler/nyhetsgrejer. Har bara sett han enstaka gånger på nån TV4-panel. Men de har ju rönt rätt stor framgång på nätet. (Oavsett vad man tycker om budskapet så verkar det ha fått genomslag hos vissa, och vissa hatar det. Båda delarna kan ses som positivt om man bara vill höras i etern)(han fick ju sitta i 30minuter i SVT)

Hade inte strandhäll & co kunnat köra någon S-influerad nyhetskanal på nån socialmedia-kanal? Hon är ju rätt duktig på att röra upp känslor på högersidan :smiley:
På Twitter så är hon duktig på att polarisera, och hade säkert kunnat vara en röst i någon kanal på nätet. Vissa hade säkert hatat det och vissa gillat det så win-win.