Nu blev jag riktigt sur (2022)

Samma för mig fick motvilligt skaffa Whatsup till dotterns fotboll

1 gillning

Den där experten tycker vi borde ta och kolla upp. Falsk CV? Betald kurs i Tyskland eller USA som ger Dr-grad? Bara en viktigpetter utan takt och finess?

1 gillning

Fick reda på om en incident med nedsättande kommentarer om kvinnor på en arbetsplats där mitt företag är involverat. Det är få saker som får mitt blod att koka så mycket. Eftersom jag har en ledningsroll så ska jag se till att den skyldiga får det hett om öronen. Folk kan ha sina dumma åsikter för sig själva, men så fort jag ser en anställd eller kollega på chefsnivå bli sexistisk eller rasistsik så ryter jag till. Att vara tyst, som inte existerar i min värld, innebär att du bidrar till den toxiska miljön.

14 gillningar

Hur är det ens möjligt. Sitter i supporten med telenor :disappointed:

hahaa låter ju mer som något är kan med mätverktyget?.

Har du testat tex fast.com ?

Internet ligger nere just nu hos mig. De har någon som jobbar på det. Beräknat klart innan klockan 14.

1 gillning

satan så surt......
Tur bubblan funkar utan internet :wink:

Ja, på mobilen gör den det. Men fiberanslutningen ligger nere.

1 gillning

Tror jag skrev någon gång på bubblan att jag exalterat pratat om nya iphonemodellerna i lunchrummet för andra som inte fattade.
Fick kommentar från en som lyssnade idag ”Är det din nya telefon eller?”
”Ja precis!”
”Min son har tagit alla sina sparpengar och ska köpa en sån där, konjunkturen har inte kommit till honom pga hans ålder”
Eeeeeh jaha?
Något säger mig att jag inte hade fått samma kommentar om jag var kille…
Jag behöver hela tiden försvara varför jag köper en dyr telefon eller kamera eller vad som helst. :no_mouth:

Strunta i sura bittra människor. :slight_smile:

4 gillningar

Nja,,, tycker allt att jag som man också får försvara mina inköpt inför människor som inte delar mitt intresse. Att jag sedan rycker på axlarna åt deras extensions, lösnaglar och gud vet allt är en annan sak. Jag säger åtminstone inte något till dem :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Exakt! Varför kan folk inte bara låta andra vara glada istället.
Mina kollegor bryr sig inte det minsta förutom att dom ofta tycker jag har snygga sneakers. :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 gillningar

Brukar få kommentarer om jag klippt mig, om jag gått ner i vikt, om jag gått upp i vikt och om jag har nya kläder eller skor.

Ny iPhone är det ingen som bryr sig om. Apple Watch är mer en accessoar som kommenteras i så fall.

3 gillningar

Då skulle ni höra när jag köpt en ny klocka. Jag får ju nämna beloppen i € om jag inte ska bli total idiotförklarad av hela församlingen. :joy::joy::joy::joy:

10 gillningar

Då har du ränderna på fel håll på kläderna. :joy::joy::joy:

Just nu har jag en period där jag gillar att klä mig från topp till tå i enfärgat. I dag är jag blå.

5 gillningar

Det är jag glad att ingen kommenterar utseende i alla fall på mitt ställe men det är mer vad man äter och varför man inte äter grönsaker eller allmänt sånt. Typ om vi fikar, att vi alltid fikar medans dom fikar ännu mer...
När jag käkade yoghurt och musli en dag kommenterade en äldre snubbe högt till en annan "Nu äter IT frukost HAHAHAH"....

2 gillningar

När folk kommenterar ens utseende är det ju bara att beklaga att de inte var på plats när gud delade ut självförtroendet. Sånt folk är inget att bry sig om eller slösa energi på. Sen om de undrar varför man inte äter grönsaker, då är det ju bara att fråga om de tycker man ser ut som en kanin. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Hahaha! Kan man undra.
Jag åt spagetti och köttfärssås, så fick jag den kommentaren... "Var är lådan med grönsaker?"
Folk och mat är sånt jävla gissel!

Just att att få stå till svars för avundsjuka är nog inte könskodat, tror jag.