Nu blev jag riktigt sur (2022)

Men det är ju en annan sak :slight_smile:

Det hör jag från barnbarnen också :slight_smile:

1 gillning

hahahaha älskar det!

1 gillning

:grin::grin::grin:

Det var ju roligare än vad jag trodde :slight_smile:

#städaframföregendörrförst

Tack, helt underbart

1 gillning

Jaha, vaknar sjuk på fösta semesterdagen..:rage:. Det göra mig riktigt sur.

6 gillningar

Ät massa piggelin. :heavy_heart_exclamation:

1 gillning

Ja fy fan nog märks det att dagens ungdomar är uppvuxna med Tik Tok. Har fått in en skrälldus med sommarjobbare och ingen kan hantera något så enkelt som en hammare. Man får börja med att instruera hur en sådan fungerar :flushed::man_facepalming:

4 gillningar

Blir lätt så när man slappnar av efter ett arbetsår. Händer mig ofta.

2 gillningar

Surt. Gick på semester förra fredagen, blev sjuk samma dag och hade feber hela förra helgen.

1 gillning

Lite som den nyanställde städaren.

Vad har du pysslat med tidigare?

Jag har en del utbildningar, runt 600 högskolepoäng.

Jaha, då är det väl bäst jag följer med dig och visar hur en sopborste fungerar.

2 gillningar

Jo, det känns ju inte helt ologiskt. Jag har dock aldrig drabbats av det på sommarsemestern. Jul, sportlov och höstlov har dock tillbringats snörvlande. Nu är det väl bara att tycka lite synd om sig själv och hoppas familjen tycker riktigt synd om mig.

3 gillningar

För 2 veckor sedan, 2 veckor innan min semester, lämnade jag in min cykel på lagning, så att den skulle vara i toppskick inför semestern. Sedan hörde jag inget från verkstan. I går ringde jag och frågade hur det gick, och fick beskedet att de väntade på någon del och hade ingen aning när den skulle komma.

Tyvärr är mycket reservdelar till diverse fordon restnoterade idag så det kan vara ett pyssel att få tag på vissa saker. Vad jag mer märk är ju att när man beställt saker så uppdateras man sällan utan måste höra av sig själv. Jag själv har beställt en maskin som lovas komma in i början på veckan nu en månads tid. Man kan ju tycka att de som tillverkar en produkt borde ha koll på när den kan levereras men det är precis som att vi säger snart så vi inte missar affären.

1 gillning

Jo, jag vet, det är precis samma i min branch, datorbranschen. Jag är inte sur på personalen för att det inte vet när delen kommer, men jag är sur på situationen i sig.

1 gillning

Aaah! Tradigt du. Krya på dig.

1 gillning

Jag lämnade in min cykel i början av maj och fick tillbaka den dagen före midsommar.... Plus en saftig räkning....

Hustruns cykel försvann in i cykelverkstadens mörker i ca 2 månader pga av materialbrist.

Jag var under några år ledare inom IT-världen. Hade flera insidenter där framförallt kunder som var äldre kvinnor hade svårt att acceptera vad de yngre kvinnliga medarbetarna sade. Jag instruerade dem dock att vänta med att kalla ner mig som chef eller manliga kollegor just för att vi inte ville visa att vi accepterade det beteendet. Jag upplever att dessa medarbetare blev starkta i att det internt i företaget ansågs vara 100% kundens fel vid dessa tillfällen och därmed stod på sig utan att ta det personligt.

5 gillningar

Absolut så det ska vara.
Jag vek mig inte med den snubben som inte ville lyssna på mig för det var uppenbart att det var för att jag är tjej och jag visste att jag hade rätt, det var dock fruktansvärt jobbigt samtal... hade hjärtklappning och började gråta efteråt. Jag är en känslomänniska och jag suger upp allt negativt som en svamp, speciellt när jag inte varit aktiv på ett tag som nu.

När det gällde kvinnan som ringt 10 gången denna veckan så orkade jag bara inte...delvis efter den snubben för ett par veckor sedan men också för att jag inte klarade av det så jag skickade till min kollega och jag fortsatte göra så.
Skrev upp hennes nummer och tryckte bort henne till nästa varje gång hon ringde.
Det går upp och ner med allt, denna veckan orkade jag inte stå upp för mig själv.

Jag tror med tid så blir det bättre, men just nu är det som det är antar jag.
Har fina kollegor i alla fall, efter jag tagit det samtalet med snubben så hade en av dom hört och förstod hur jag mådde och han ställde en chokladtårtbit på min plats efter lunch.

5 gillningar

Chocklad läker alla sår!

1 gillning