Nu blev jag riktigt sur (2022)

Jag tycker det är roligare att bli placerad med okända, de man känner har man ju redan dragit sina gamla historier för. :joy::joy:

3 gillningar

Vi gjorde samma sak när vi hade bröllop men vi satt också flera kvällar och pusslade med bordsplaceringen för att det skulle bli så bra som möjligt. Försökte så långt det gick att placera gäster tillsammans med andra gäster där vi trodde att intressanta samtal kunde uppstå under kvällen.

Vi splittrade inte par helt utom i de fall där vi visste att de var trygga med det. Däremot fick par ofta sitta snett emot varandra vid samma bord.

Det är ju lättare när det bara handlar om 4 personer. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Det är ett bra sätt att få det att fungera på. Här satte de mig, min fru, min son och hans sambo på fyra helt olika platser och inte i närheten av varandra

Hennes morbror och dennes sambo, hans son och dennes flickvän utspridda

Och så kom en snobbig berusad Stockholmsjävel och började rätta till min kavajkrage utan vidare.

Jag var inte på humör för det och talade om det ganska tydligt…

(Jag vet att det finns trevliga personer i Stockholm men tafsa inre på okända personers kavajkrage. )

1 gillning

Vi är alla olika. Alla är inte extroverta. Detta var en väldigt tondöv placering.

3 gillningar

Vi hade en släkting till min fru som är hörselskadad som gäst. Han fick sitta nära folk han träffat tidigare som känner till det och ett par nya som undervisar i teckenspråk. De fann varandra under kvällen.

De var dessutom placerade längst ifrån musiken när den drog igång.

1 gillning

Skrev jag att jag blev placerad närmast ”scenen” och högtalarna?

1 gillning

Det kan ju vara knepigt i situationer som dessa med massor av folk och skrammel och oljud när man har en hörselskada. Det jag menade i mitt fall är att jag hellre träffar nytt folk än de jag redan känner när man är på bjudning. Men jag förstår ju att vill ju ha en så lugn miljö som möjligt och då hellre ha folk omkring dig som redan känner dig för att det ska funka skapligt.

Jag förstår givetvis dig. Jag säger inte att mina krav är de enda som gäller. Och det går att uppfylla bägge samtidigt.

Jag behöver inte vara omgiven av folk som jag känner men jag vill ha någon

Här missade de varenda checkbox när det gäller mig och min familj.

Men nu har jag förhoppningsvis fått det hela ut ur mitt system

6 gillningar

Vi har inte det i vår Coop så har inte engagerat mig i det.

Det här är anledningen att jag inte går på bröllop eller andra tillställningar där man kan anta bordsplacering.

1 gillning

Vem faaan planerar ett strömavbrott på en söndag mellan 09:30 till 13:30?!

En söndag liksom…
Dessutom ska det börja regna strax om man ska lita på väderappen

F1 börjar inte förrän kl16 så det är lugnt. :rofl:

Hade gett dig ett eget VIP-bord med gin och blåbär.

1 gillning

Kärlek!

1 gillning

Fast det får man väl inte säga i den här jävla sur-tråden!?

4 gillningar

Du har min välsignelse. :joy:

1 gillning

Jag tycker det är kul och trevligt med bordsplacering där man inte sitter med hustrun eller väldigt nära vänner. Aldrig tänkt att någon kunde reagera så starkt på det. Man lär sig nya saker hela tiden.

1 gillning

Däremot tycker jag att man ska placera nyblivna par nära varandra. Åtminstone om en i paret inte har någon relation alls till någon på bröllopet utan bara blivit inbjuden som en +1.

2 gillningar

Bara att ställa fram brännvinet så släpper alla knutar rätt snart. :joy::joy::joy:

5 gillningar