Nu blev jag riktigt sur (2022)

Samma om man tar expressfrakt från dom, brukar ta 3 dagar ändå. Tar som oftast vanlig frakt och får det dagen efter, med PostNord.

Min daily driver laptop ethernet port har slutat fungerat om man inte har kabeln inkopplat i exakt rätt läge och man håller kabeln där. Blir så less på sånt här… :nauseated_face:

1 gillning

Vadå? Perfekt läge att köpa en ny :wink: :+1:

2 gillningar

Det är så elektronik varskor att det är dags att byta ut den.

1 gillning

Grabben råkade tappa switchen i golvet :man_shrugging:

Gör som jag, min har stått orörd i snart 2 år, då håller skärmen utan problem. =)

Haha dödar halva syftet med den för grabben, skall nog ge mig på att köpa en LCD-skärm och se om jag lyckas byta ut den.

Vi gjorde en enkel justering av vår bokning för sportlovsresan. Nu får jag ett mejl där varenda litet inslag är ändrat. Helt obegripligt vad vi har kvar i bokningen eller vad som är avbokat. Troligen är allt bara systemgenererat och allt är som det ska, men blir riktigt sur på sådan hantering. Lite pedagogik skulle man ju önska. Suttit som nr 1 i telefonkön i 15 minuter nu. Dubbelsur.

1 gillning

Se det positivt, stanna hemma så slipper du sitta i kö i sjukstugan. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det visade sig att någon/något(?) hade bokat av det mesta, men lagt till den lilla justering vi ville göra. Men nu är allt ordnat. De kunde dock inte svara på vad som hade hänt och då jag idag inte är rättshaverist så är jag nöjd med att allt till slut blev rätt. Dock extremt enkelt att bara se ett bekräftelsemejl och tänka att de gjort justeringen och sedan kolla lite noggrannare när sportlovet närmar sig och då stått utan bokning på det mesta. Men så slarvig kanske ingen är…? :roll_eyes:

2 gillningar

Hemförsäkring?

Tror det blir billigare att fixa den själv faktiskt, hittade skärm för ca 400 på Amazon :ok_hand:

Hade inte du typ 700 kr i självrisk?

Det har jag! Men lite kul att laga också :slight_smile: Men bra idé ändå, så ringer och kollar om man får ut nått för den.

Vi har en släkting i övre tonåren boende hos oss just nu. Nu har hon satt in en SodaStream-flaska i diskmaskinen och då blev den både sne och bucklig. Går inte att få på korken…:man_shrugging:

Kanske ska man vara glad för att hon ändå fyllde och startade diskmaskinen…?:man_shrugging::grin:

4 gillningar

Bra tillfälle att byta ut flaskan mot en som går att köra i diskmaskin :wink:

2 gillningar

Bra tips, får 1600 utbetalat efter självrisken!

1 gillning

Haha, jo har ju lite erfarenhet!

2 gillningar

Mina (vuxna)barn stoppar sugrör i diskmaskin…

1 gillning

Ordningen återställd :joy:

20 gillningar