Nu blev jag riktigt sur (2022)

men Peter… du bor på fel sida av sverige.

6 gillningar

Amazon valde väl Postnord. På jobbet väljer vi aldrig Postnord mer för det funkar inte. Men de beställningar jag gjort på Amazon.se har kommit som en klocka.
Hur kan det funka undrar jag

Jag är i stort sett nöjd med Postnord också. Men när dom få gångerna ett paket försvunnit i deras hantering vill dom inte ta ansvar.

2 gillningar

Vi arbetare har inte råd att betala för Ionity !

3 gillningar

Yes sir!

1 gillning

får du inte billigare via audi?

Fläktjäkeln har lagt av i NUC:en 4 dagar efter att garantin gått ut. :rage:

Den 4/12 2020 beställde jag en Ubiquiti Unifi AP 6 Lite från Proshop. Enligt hemsidan skulle den finnas i lager. Jag har ännu inte fått någon enhet och den är förväntad in i lager den 17/3, men det datumet lär också flyttas fram.

Problemet är att den är tvärslut överallt. Man undrar ju om Ubiquiti verkligen vill sälja några enheter? Då hade det ju underlättat om dom gick att beställa. :rage: Ja, dom kan sälja bättre än förväntat också, men då får man väl skala upp produktionen? :man_shrugging:

Den fanns för några dagar sedan i Unifi:s EU butik. Har du kollat där? Jag beställde vid jul och fick levererat på några dagar. Sedan har det varit slutsålt ett tag, men återkom för några dagar sedan.

Jag får kika där.

Hade ju detta fall uppe lite tidgare med Postnords svar efter haft mitt paket i 1 ½ månad.

Tack för ditt mejl!

Tyvärr har din försändelse returnerats till avsändaren på grund av en ofullständig tulldeklaration som orsakade att införtullningen inte kunde genomföras. Då försändelsen är på väg tillbaka till avsändaren rekommenderar jag att du vänder dig dit för vidare hjälp om du vill att försändelsen ska skickas till dig på nytt.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Då avsändaren inte vill skicka ett nytt förrän han fått tillbaks det återsända paketet så han kan se vad som är fel med tulldeklaration så mailade jag Postnord igen och frågade efter trackingnummer.

Då fick jag detta svar:

Om försändelsen är spårbar vid returen beror på hur avsändaren har önskat att få den returnerad. Om den är spårbar så behåller den samma spårningsnummer.

Önskar dig en trevlig dag.

De är fan sanslösa, avsändaren har ju inte fått frågan om han vill ha trackingnummer då de bara har återsänt försändelsen. Det är ju fan att man inte kan bojkotta företaget, de vet fan inte hur man stavar till service.

3 gillningar

Har säljaren ens fått reda på vad felet med ED är och getts en möjlighet att rätta den? Ganska dåligt ur miljösynpunkt att skicka tillbaka den när det alldeles säkerligen går att rätta ganska enkeöt om man hade kontaktat säljaren.

1 gillning

Sånt håller inte PN på med utan bara returnerar. Det lustiga är ju att det ska ta 1 ½ månad att klura ut att något är fel. Det är ju deras sätt att protestera mot Kina paketen för att de inte får betalt för frakten. Det ska ju inte kunden drabbas av kan man ju tycka men som företag kan de ju bära sig åt som de själv tycker.

1 gillning

Lika spännande varje gång man beställer utanför EU… har förlorat 2 paket hittills genom PN.
Dom har tagits över av PN och börjat fraktas inom landet och sen försvinner dom bara???
En av försändelserna var dessutom rekomederat, dvs det kostar extra plus att det ska vara säkrare med leveransen, jo pyttsan :flushed:
Svaret från PN när man undrar och söker hjälp… kontakta leverantören…
Jaha, så det är inte ert ansvar när paketen försvunnit under era transporter? “njae varför det” typ?

Har aldrig förlorat något med nån annan leverantör innom riket oavsett ursprungsland.

Har just nu ett paket från just Kina, men köpt via en .se adress så väntar med spänning.

Det tråkiga är ju att PN tycker det är helt ok och att mottagaren har ingen rätt då PN har ett avtal med avsändaren som de då tycker det är denne som ska reklamera till dem. Som sagts tidigare de gör lite som de vill med Kina paketen för att vi ska sluta beställa saker därifrån. Har hört flera som fått försändelsen returnerad för att de “inte var hemma” eller felaktig handling eller adress.

1 gillning

Finns de som misstänker att personalen tar just dessa kinapaket, för de vet att det inte blir några åtgärder när de saknas🤷🏻‍♂️

2 gillningar

Inte omöjligt. Jag betalade med PayPal så säljaren är förberedd på en dispyt. :joy::joy::joy:

Skärmen till datorn gick inte ens att starta igår när jag kom hem.
Började genast lästa på lite och kom på att nya skärmen skulle bli Samsungs superbreda 49-tummare.

Sen märkte jag att katten hade trampat på grendosans on/off-knapp, och gamla skärmen startade sen igen.

4 gillningar

Förmodligen av miss-tag :joy:

1 gillning

Katt-astrof!