Nu blev jag riktigt sur (2020)

Nemas!

1 gillning

Swish funkar inte. :poop:


Windows.

1 gillning

Köpte mig en bil torsdags, eller sa till säljaren att vi ska köpa den.
Gick in och förde över pengar från fonder, 6 dagar senare så har de ännu inte lyckats få in pengarna på mitt konto.
Borde gå snabbare i tycker jag. :rage:

Kan bero på att vissa fonder tar lång tid att få sålda. Man kan tycka att det skall gå på 2 bankdagar men jag har märkt att det varierar en hel del.

När en spiller ut värdefull Systembolags-gin - ligger säkert 20 kronor där och avdunstar.

2 gillningar

Där satte @Marcus_Attefors i halsen, han trodde det var ett läckande Iittala glas. :joy::joy:

2 gillningar

Värst är PPM tar låååång tid vid byte

Jag är så pass konspiratorisk så jag tror att det är medvetet :wink:

Varför envisas Apple med att INTE SLÄPPA HOMEPOD I SVERIGE??? Vill ha ett par mini… på svenska… !!!

3 gillningar

Hur FAN kan telenor ha underhållsarbete med appen idag !!! Så de inte går o logga nytt Esim !!! :face_with_symbols_over_mouth::zipper_mouth_face::sleeping:

2 gillningar

Lugn och fin, du har ju iallafall telefon. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jo och såklart vanligt Esim oxå , men att nånting alltid ska strula , denna gången telenor !!!

1 gillning

Är lagom besviken på Telenor också… Beställde en 12 PRO 14:03 i fredags (det tog tre minuter extra för att deras förbeställningsformulär var så in i helvetes dåligt, och svårt att förstå). Det tar typ tills på tisdagen innan jag får mitt ordernummer. Som sedan inte går att söka på i deras system förens ytterligare 2 dagar. När det väl fungerar, så ser jag att min förväntade leveranstid är v44-45. Alltså inte idag, vid lansering.

Så stod det i ett par dagar. Idag gick jag för skojs skull in och sökte på ordern igen. Nu står det v45-46 istället. Helt utan någon som helst jävla förklaring.

Besviken var ordet…

Men visst, det är bara en telefon… :roll_eyes:

Sur kanske inte är rätt ord men irriterad.

Varje vecka får man erbjudanden från Ica om man har deras kort.

I veckan fick jag 2 saker som gör mig så trött.

En produkt som kostar typ 3 kronor där får jag 10% rabatt, men det gäller bara på en, så om jag vill köpa 10, då betalar jag 9 till normalt pris och sen får jag då 30 öre rabatt.

En produkt kostar 9 kronor, samma sak här, 10% på en, resten ingen rabatt.

Sånt här kan göra mig irriterad, det är i min värld att på något sätt håna konsumenten, du “tjänar” 30 öre på det här… liksom hur i helvete tänker dom… Ska man köra belöningssystem då ska det vara ordentligt, annars kan företagen skippa det, för det här gjorde mig bara irriterad.

Skippa Ica och handla på Willys och Lidl istället :ok_hand:

Har en Ica rakt över gatan… så det är den som gäller när jag inte storhandlar.

Ja, avståndet ju en viktigt faktor.

När man köper en app och den vill att man ska köpa den igen…

Ja då var det kamerahaveri igen, två dagar fungerade det med den externa skärmen och sen gick kontakten av. Köpte en ny kabel idag men får ingen signal så nu är jag tillbaka på ruta ett igen :sob:

1 gillning