Nu blev jag riktigt glad! (2023)

Fick sms om leverans av bilen, inte till veckan men veckan efter! Så en vecka tidigare än tidigare datum! :slight_smile:

9 gillningar

Sekundvisningen på klockan är äntligen tillbaks i windows. Denna togs bort i W11:an men kom tillbaks i dagens uppdatering.

3 gillningar

LG C3 går att stänga av och slå på med Apple TV. Samsung the Frame (2022) gick in i sitt hemska konstläge när man stängde av Apple TV. Det gick inte att stänga av tv:n helt med Apples fjärrkontroll.

6 gillningar

Skönt att man kan dyka upp på Teams-mötena i rätt sekund igen.

Samma med A1, kollar vi på dekodern/dvd och slår på ATV'n så byter TV'n till ATV'n. ATV'ns volymknapp funkar på TV'n också.

Ja, här styr den volymen på Sonos.

1 gillning

Detta är allvarliga saker när man har 50 talet klockor som ska synkas. :joy::joy:

1 gillning

Jag har ju inga Sonos, såg ju hur det gick för @Stefan_Sandstrom. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Jag har en C1, sjukt nöjd. Blir förhoppningsvis en C2 till källaren.

1 gillning

Märkligt. Min the frame har alltid gå att stänga av med appletv-kontrollen. Både med vår förra apple tv och den nya. Har aldrig lyckats få den hamna i konstläge med den kontrollen :stuck_out_tongue:

Beror på årgång, vår 2020 funkar, på vår från 2021 och nyare funkar det inte, utan de hamnar i konstläge... :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Gött, då hoppas jag min 2020 lever länge :stuck_out_tongue:

Den enda som uppskattat konstläget var stylisten som ingick i mäklandet när vi skulle sälja lägenheten :stuck_out_tongue:

1 gillning

Jag har skrivit tidigare om den knäppa tolkningen av dagens betygssystem där många lärare inte sätter A och B i 7:an(och ibland i 8:an). Därför är jag extra glad att sonen sopade hem ett A i senaste NO-provet..:clap::birthday::champagne:

9 gillningar

Fick brev från Telia idag där de undrar om jag vill ha en kreditfaktura på 2,5K utbetald. Var tydligen en dubbeldebitering från 2020 som jag trodde var reglerad.

6 gillningar

Fick precis besked av frugan att tydligen firar vi 33 år idag, nästan att man tycker lite synd om henne som har fått stå ut så länge. :joy::joy:

12 gillningar

Grattis! Jag hoppas att du iaf kom hem med blommor. :joy:
Glömmer man sånt är man i onåd ett framöver.

1 gillning

I och med att han blev påmind så skulle det vara en ohygglig skräll om det dök upp en blombukett :blush:
Grattis till frun trots allt :clap:t3:

1 gillning

Tar år att kompensera det. Även när man tror att det är ok :joy:

1 gillning

Hon får nog sin kompensation. :joy::joy: Hon är inte så mycket för blommor så det är lugnt.

2 gillningar

Jag hänge upp några tavlor på en vinbar på Södermalm i lördags. Förstagångsväljare någonsin. Igår var jag där för skoj skull och fick sålt tre tavlor till besökare av vinbaren.

15 gillningar