Nu blev jag riktigt glad! (2020–2022)

Som allmänt kunnig när det gäller datorer och IT så råkar jag alltid ut för supportrelaterade frågor i arbetet och privat. Jag har egentligen inget emot det, men ibland så utnyttjar andra det.

Hur som, nu när jag är ensam om att använda OS X i en miljö full med datorer med Windows så brukar jag ibland numera säga "Ledsen jag använder Mac" som ett sätt hinta om att jag inte har kunskap av att hjälpa med problem i Windows. Kanske lite småaktigt, men det brukar göra mig riktigt glad/lättad.

7 gillningar

Så jävla smidigt :slight_smile:

Kör samma med de som vill ha hjälp med Android. - "Sorry, kör bara iPhone".

1 gillning

Jag som kör Android ibland fattar ännu mindre.

1 gillning

Kör samma med elbilsfolket, sorry jobbar bara fossilt. :joy::joy::joy:

1 gillning

Fyyyyy! Men vadå? När de behöver hjälp att fylla på spolartvätska eller vadå? :slight_smile:

1 gillning

Det gör bilägaren själv, sen gammalt. :joy::joy:

Lustigt sammanträffande. Jag brukade göra samma sak men precis tvärtom. De jag känner som oftast behöver hjälp med mobiler är just iPhoneanvändare och allmänt ointresserade av teknik. Men nu när det är vida känt att jag använder både Android och iPhone......Borde kanske köpa en gammal Windowslur? :smiley:

2 gillningar

Men är man inbiten Apple användare kan man ju inte hjälpa. Har inte använt Windows på väldigt många år så skulle känna mig helt vilsen.
Samma med Android. Och inget som lockar heller. :nerd_face:

En liten anekdot. När jag som ung man för 20 år sedan eller så gick till IT-helpdesk på campus för att få hjälp med nätverksinställningar i Windows 2000 så stod en väldigt söt tjej vid disken. Jag tänkte direkt. Hon kan inte hjälpa mig. När jag frågade henne om hjälp så svarade hon att hon inte använder Windows 2000 och därför inte kan hjälpa mig. Jag hann tänka "Jaha. Där fick jag rätt". Sedan säger hon att hon bara kör Unix. Jag skämdes för mina fördomar samtidigt som jag fick en impuls av att fria till henne.

7 gillningar

ya GIF

1 gillning

Offset The Hype GIF by HBO Max

1 gillning

Story of my life haha. Eller inte att killar friar till mig men. xD

3 gillningar

Klarar man inte det så kan man lika gärna lämna in körkortet :joy:

2 gillningar

När våffeldoften sprider sig i rummet.

2 gillningar

Klara och klara – man klarar ju tvätta bilen själv men blir man verkligen lycklig av det? :sweat_smile:

Lycklig och lycklig :man_shrugging:

Fullständigt övertygad om att det finns människor som kan intyga att en väl utförd biltvätt skapar en inre frid. :blush:

3 gillningar

hahah det är de jag gärna anlitar!

1 gillning

Klart du ska unna dem lycka och inre frid :joy:

Jag kan tänka mig att så nöjd som vissa känner sig när de tvättat sin bil själv kan andra känna sig när de besegrat ännu en nivå i sitt TV spel. :joy::joy: Vi har olika syn på vad som är lycka.

1 gillning