Notis om att "Uppdatera Apple-ID-inställningarna"

Hej,
Sedan i morse har jag problem med en notis som säger att jag måste “Uppdatera Apple-ID inställningarna - vissa kontotjänster kräver att du loggar in på nytt”

Detta verkar vara kopplat till ett problem hos Apple inatt: Apple's iCloud Service Experiencing Outage [Update: Apple Says Fixed] | MacRumors Forums

När jag loggar in så försvinner den en stund för att sedan komma tillbaka. Fler som drabbats av detta? Finns det något bra fix, eller är det bara att vänta på att det ska lösa sig från Apples sida?

Startat om?

Är ett större problem tydligen

Allt är igång. Det var tidigare inatt.

Tack för era svar! Jo såg att Apple säger att allt ska funka nu, fast notisen fortsätter dyka upp för mig :slight_smile: Har provat att starta om telefonen. Verkar vara fler som fortfarande är drabbade av problemen (som officiellt ska vara lösta) enligt forumet på MacRumors. Får väl hoppas de ger med sig snart.

Nu verkar allt lira igen :slight_smile:

Tydligen uppdaterade Apple sin systemstatus och där framgår att vissa problem kvarstod fram till 19:00 svensk tid.

Vad bra
Dom sa väl till AWS som de ger 30 miljoner dollar varje månad att nu får ni banne mig fixa detta :wink:

Jag får exakt samma tokerier NU (mars 2022) men med skillnaden att den ber om min jobbmobils lösenkod - problemet är att jag får bara plats för fyra siffror fastän koden på även den mobilen är 6-siffrig!
Tips?
Avvakta?

//Louise

Hoppas de löst sig för dig nu. Mitt problem var som sagt kopplat till strul hos Apple - så de gav med sig utan att behöva fylla i någon kod.