Nintendos nästa konsol sägs ha prestanda i klass med PS4 och Xbox One

Från sajten:
image

Microsofts jakt på godkännande till köpet av Activision Blizzard leder till att hemlisar kommer till ytan.

Activisions VD Bobby Kotak medverkade i rätten under gårdagen och avslöjade lite detaljer om Nintendo. Förutom att han medgav att det var ett dåligt beslut att inte släppa fler spel till Nintendo Switch så kom nästa generations Nintendo-konsol på tal.

Just revealed Bobby Kotick and Nintendo have had active talks about the next-generation Nintendo console

Also says that apparently Next-Gen Nintendo console is close to Gen 8 power (PlayStation 4 / Xbox One)

— Benji-Sales (@BenjiSales) June 28, 2023

Enligt Kotak så har den prestanda i nivå med åttonde generationens spelkonsoler där både PS4 och Xbox One ingår. Senast Nintendo lade krut på prestanda var med Gamecube så avslöjandet är kanske inte så chockerande. Det som blir mer spännande är om det blir en Nintendo Switch 2 eller om Nintendo går tillbaka till en klassisk spelkonsol utan att vara varken bärbar eller ha inbyggd skärm.

Via: Gamereactor

Kan ju hoppas den blir bakåtkompatibel som Wii u var.

1 gillning

Ser jag fram emot!

För min del hade de kunnat skippa skärmen på konsolen, jag behöver spela på en tv för att se nått. :sweat_smile:

Fast det hade varit kul om de gjort det enkelt att koppla upp konsolen mot en tv via streaming. Då hade jag kunnat haft med konsolen när man är ute och far och bor på hotell.

1 gillning