Nintendo Switch 2 kan komma 2024

Från sajten:


Nintendo var på plats på Gamescom i slutet på augusti och då visade de upp Super Mario Bros. Wonder men enligt Eurogamer så visades mer än så upp bakom stängda dörrar.

Eurogamer påstår sig ha information om att Nintendo visade upp Switch 2 för utvalda spelutvecklare på Gamescon där de körde teknikdemon för att visa upp vad den nya konsolen kommer att klara av. Ett av spelen som ska ha visats upp var en mer grafikkrävande version av Zelda: Breath of the Wild och frågan är om en remastrad version kommer att släppas när Switch 2 lanseras?

En mockup på hur Switch 2 kanske skulle kunna se ut.

Det har cirkulerat en hel del rykten senaste året och bland dessa så ryktas det om att grafiken och uppskalningen ska bli bättre men även att det ska komma nya joy-cons som ska ge oss ett helt nytt sätt att spela på. Det har även ryktats om att Nintendo kommer fortsätta med LCD-skärm men vi kommer få upp till 1 TB-lagring i Switch 2 så vi får plats med de mer grafikkrävande spelen. Ett annat rykte är att skärmen kommer gå från 6,2 tum till 8 tum och att en lansering sker under nästa år. Switch visades upp för första gången i oktober 2016 och hur det såg ut kan ni se i videon i toppen av artikeln.

Via Eurogamer

3 gillningar

Nintendo, för h-vete. Sluta recycla och ge oss nya spel.

Från sajten:
image

Enligt senaste rykten så kommer Nintendos nästa spelkonsol kunna förbättra dina nuvarande Switch-spel.

Nintendo själva håller tyst så fort några frågor ställs om nästa spelkonsol. Vi måste helt enkelt försöka sålla bland alla rykten för att hitta ledtrådar om Nintendos framtid. Det senaste ryktet från Universo Nintendo skvallrar om att Mario-skaparen faktiskt har planer på att locka över nuvarande Switch-ägare. En smart strategi med tanke på att Nintendo Switch är den tredje mest sålda spelkonsolen någonsin.

Rumors via Universo Nintendo:

– Switch 2 is gonna have backwards compatibility with OG Switch titles
– Both for physical and digital games
– Devs can enhance their Switch 1 games to take advantage of the added processing power
– Reiterates a Direct is coming next week, and the…

— Centro LEAKS (@CentroLeaks) February 11, 2024

Om Universo Nintendos information stämmer så kommer en Switch 2 att presenteras redan nästa vecka. Dessutom sägs den ha tillräckligt med kraft för att göra dina gamla Switch-spel lite snyggare. Det kräver dock att spelutvecklarna lägger lite tid på de gamla spelen så det finns risk för att ganska få spel får en extra uppfräschning.

1 gillning

Sweet! Jag som höll på att blocka hem en andra enhet i helgen.

Blir ett givet köp av tvåan när den kommer helt klart. Blir intressant att se vad priset blir.
Dom är smarta som kör på bakåtkompabilitet om det nu stämmer.

Varför?

Han kanske flugit in sin befintliga i ett träd? :sweat_smile:

En till varje TV!

Kan bli årets julklapp till sonen om detta stämmer.

Haha – skall vi kalla dig @RolexJocke jr nu :smiley:

1 gillning

Varför?

För risken är att jag sitter vid fel teve de 2-3 gångerna per år som jag är sugen på att lira – och om jag flyttar mig till den andra hinner jag eventuellt tappa suget !

Det är bara februari och du har redan vunnit priset för årets lyxproblem :sweat_smile:

Haha där kom samma sak som för mig, de gånger man spelar per år haha.

Just lyxproblem är trots allt de bästa problemen :slight_smile:

Vänta bara tills han ska ha en Apple Vision Pro i varje rum och en i bilen.

Jag är nog mest nyfiken på hur de skall gå sönder :sweat_smile:

Från sajten:
image

Uppföljaren till Nintendo Switch ser ut att dröja – i alla fall i jämförelse med tidigare rapporter om lansering redan under 2024 – för än så länge har Nintendo inte sagt någonting.

Det är Nintendo Switch 2 som den kommande konsolen sägs heta som nu hamnat i strålkastar-ljuset. Mest för att Nintendo Switch numera är den äldsta konsolen på marknaden – en konsol som dessutom var relativt föråldrad hårdvarumässigt redan när den lanserades nådens år 2017.

Kontraorder

Det var för bara någon vecka sedan som vi kunde rapportera om att uppföljaren nu alltså var på gång att presenteras redan denna månaden. Nu kommer det mycket motstridiga uppgifter om detta och i stället kan vi få vänta tills början av nästa år. Detta för att få fram tillräckligt många lanseringgsspel.

Nintendo Switch 2 sägs vara bakåtkompatibel med Nintendo Switch och därmed behöver vi inte vara oroliga att köpa på oss spel. Möjligen finns det också möjlighet att få – eller köpa – uppgraderade varianter av existerande spel anpassade till Nintendo Switch 2 när den väl kommer.

Via The Sixth Axis.

Läs mer:

Nostalgitrip tillbaka till 2017 när Nintendo Switch visades upp första gången innan lansering

Du jinxade det @Marcus_Attefors !

Hell yes!