Nintendo har släppt nya banor till Mario Kart 8 Deluxe

Från sajten:
image

Släpp allt, stäng av datorn, spring från jobbet och plocka fram Nintendo Switchet! Första vågen av Nintendos Booster Course Pass för Mario Kart 8 Deluxe är här.

Om du är lika barnsligt förtjust i Nintendos mest fartfyllda spel som undertecknad så är helgen räddad. Nintendo presenterade sina planer för Mario Kart 8 Deluxe – Booster Course Pass under sitt senaste Nintendo Direct. Under ett helt år skall totalt 48 remastrade banor lanseras i 6 vågor innehållande 8 banor styck. Banor från samtliga tidigare spel och konsoler.

Varje våg innehåller två cuper med fyra banor vardera. Vi kommer enkelt åt banorna genom att trycka på en L/R-knapp när vi väljer cup. Där får vi en sida med dessa och de två första är nu upplåsta. Vi kan se de kommande vågorna redan men banorna är gömda och något datum för nästa våg får vi inte – så vi vet inte vad vi har att se fram emot.

Den första vågen innehåller Golden Dash Cup och Lucky Cat Cup där vi får Wii Coconut Mall, N64 Choco Mountain, 3DS Toad Circuit, GBA Sky Garden och DS Shroom Ridge. Vi får också Tokyo Blur, Paris Promenade och Ninja Hideaway från Mario Kart Tour.

Detta DLC kostar 260 kronor för hela prenumerationen av banor. Har vi Nintendo Switch Online + Expansion Pack så ingår det i vårt abonnemang helt utan extra kostnad. Via produktsidan i eShop kan vi välja att köpa eller ladda ned det gratis via Nintendo Online.

Källa: Nintendo.se

3 gillningar

Lillgrabben kommer bli så lycklig ikväll!

Söt du är, när började du kalla mig lillgrabben? :heart:

1 gillning

Var ledig med sonen i dag. :racing_car:

2 gillningar

Passande! Riktigt roligt. Även om jag fick spela själv då! :joy:

1 gillning

Det här kan till och med jag gå igång på.

1 gillning

Magiskt med nya banor!


5 gillningar

Antar att det inte kommer till Wii U versionen?

Bara jag som tycker 260 spänn är lite saftigt för några nya banor? Eller får man mervsaker som jag missat?

Det är totalt 48 banor som släpps i olika tiers fram till 2023 så 260 är knte så farligt tycker jag :slight_smile:

Är det inte dags för din fru att åka iväg så du kan klippa sonen?

Han frågade faktiskt idag :joy:

1 gillning

Från sajten:


Nästa del av DLC:t till Mario Kart 8 är på ingång och den 4 augusti kommer åtta nya banor att släppas till det populära racingspelet som finns till Nintendo Switch.

I mars fick vi åtta nya banor till Mario Kart 8, eller fick och fick – de gick att köpa. Nu är det dags för åtta nya banor och det är Kalimari Desert från Mario Kart till Nintendo 64, Mario Circuit från som gick att spela på SuperNintendo, Mushroom Gorge som fanns till Wii, Waluigi Pinball som fanns till DS, Snow Land som fanns till GBA samt New York Minute och Sydney Sprint som fanns i mobilspelet Mario Kart Tour. Det kommer även en helt ny bana som heter Sky-High Sundae men den kommer vara lite försenad.

Totalt kommer det släppas fyra delar till med nya banor och samtliga banor kommer vara släppta om cirka två år och totalt handlar det om 48 banor. Samtliga banor går att köpa för 260 kronor och då kommer man få tillgång till varje nytt DLC de närmaste två åren. Men på med racinghandskarna nu och ladda upp för den 4 augusti är det dags för nya banor.

Källa: Nintendo

3 gillningar

Från sajten:


Mario Kart till Nintendo Switch växer så det knakar och den sjunde december kommer nästa tier med nya banor till deras populära racingspel.

Då var det snart dags för våg tre av banor till Mario Kart 8 Deluxe och det släpps åtta klassiska banor som funnits i tidigare Mario Kart spel. Totalt kommer det komma sex vågor av spel och det är fortfarande 24 banor som inte har släppts och de kommer släppas ända fram till slutet av nästa år. Banorna som släpps nu är följande:

Rock Cup

  • London Loop – Låt dina konkurrenter häpna när du åker runt välkända landmärken och tar dig in på första plats på den här banan som är inspirerad av Englands huvudstad och som har sitt ursprung i Mario Kart Tour.
  • Boo Lake – Riskera att bli blöt på denna kusliga banan som ligger vid en hemsökt sjö. Denna banan kommer från Mario Kart: Super Circuit.
  • Alpine Pass – Skarpa svängar och studsande stenblock finns i överflöd på den här banan på väldigt hög höjd från Mario Kart 7.
  • Maple Treeway – Kör rakt genom höstlöven och ta dig fram över massiva träd på den här banan från Mario Kart Wii.

Moon Cup

  • Berlin Byways – Se upp för fallande Whomps och Thwomps när du tar dig runt de fantastiska sevärdheterna på den här banan som har sitt ursprung i Mario Kart Tour.
  • Peach Gardens – Sjungande fåglar, hoppande Chain Chomps och vackra blomsterfält väntar på den här banan som ligger i de stora trädgårdarna i Peachs slott från Mario Kart DS.
  • Merry Mountain – Åk uppför de snöiga kullarna på den här charmiga och festliga banan som först dök upp i Mario Kart Tour och som har massiva sockerrör och presenter i överflöd.
  • Rainbow Road – Rainbow Road slingrar sig runt flera små planeter på den här himmelska banan som har sitt ursprung i Mario Kart 7 för Nintendo 3DS.

Banorna är inte gratis om du bara äger spelet utan du kan köpa Booster Course Pass via Nintendo eShop eller om du har ett Nintendo Switch Online + Expansion Pack-medlemskap så behöver du inte betala något extra.

3 gillningar

Kommer 7 december, iallefall på US versionen som jag har, kanske släps tidigare här?

Yes stämmer! Skrev datumet i underrubriken ocj det syns ju inte här på forumet kom jag på.

Från sajten:


Mario Kart 8 Deluxe fick idag tredje vågen av Booster Course Pass, vilket ger två nya cuper och en helt ny funktion.

Med tredje vågen av nya banor får vi cuperna sten och måne, som båda har fyra banor var. Tillsammans med dagens uppdateringen kommer också en funktion som samtliga ägare får.

Den nya funktionen är att vi nu kan välja vilka objekt som skall kunna dyka upp på banan. Vill vi bara ha turbo-svampar eller vill vi att de riktigt irriterande och mest osportsliga störningsmomenten skall tortera oss oftare?

Denna funktion kommer till alla, även dem som inte prenumererar på någon onlinetjänst, dock behövs onlinetjänst för att spela online. Då det är dem spellägen som tillåter funktionen.

Allt finns ute nu och det är dessa banor vi fick idag:

Rock Cup

  • Tour London Loop
  • GBA Boo Lake
  • 3DS Rock Rock Mountain
  • Wii Maple Treeway

Moon Cup

  • Tour Berlin Byways
  • DS Peach Gardens
  • Merry Mountain
  • 3DS Rainbow Road

Via: Nintendo.

2 gillningar

Från sajten:


I morgon är det dags för nya banor i Mario Kart 8 Deluxe igen – våg 4 är nästan här!

Det är våg fyra av sex som kommer i morgon. Nintendo är hemliga med när de släpps men totalt är det 48 nya banor vi får och efter i morgon är vi uppe i 32 banor.

Vi får som tidigare två nya cuper båda innehållandes fyra banor. Denna gång får vi Fruit Cup och Boomerang Cup, som innehåller klassiska banor från Game Boy Advance, Nintendo GameCube, Nintendo DS, Wii och Mario Kart Tour samt den helt nya banan Yoshi’s Island som är inspirerad av Super Mario World 2: Yoshi’s Island på SNES.

Booster Course Pass Wave 4 innehåller

Fruit Cup

  • Amsterdam Drift (Mario Kart Tour)
  • Riverside Park (GBA)
  • DK Summit (Wii)
  • Yoshi’s Island (ny)

Boomerang Cup

  • Bangkok Rush (Mario Kart Tour)
  • Mario Circuit (DS)
  • Waluigi Stadium (GCN)
  • Singapore Speedway (Mario Kart Tour)

Via: Nintendo.

Jag börjar bli rätt trött på Nintendo, det kommer ju inget nytt.
Känns som allt ska återvinnas och säljas på nytt.
Jag köpte om MarioKart till Switch, la runt 1500 på spel, expansion och rattar. Lite surt när jag hade allt till Wii innan fast var taggad på nya banor, som inte visar sig är nya utan gamla och skickas ut under två år.
Tycker det är lite sorgligt, växte upp med Nintendo, kom ihåg att min pappa blev tokig på Zelda 1 musiken som spelades om och om igen. Spelen hade en charm som andra konsoler saknar.

Även Switchen börjar kännas rätt mossig mot PS och Xbox.

Synd :frowning:

2 gillningar

Nintendo gör ju ändå en del bra spel (för barn...), tänk om de skulle helt lägga ner hårdvaran och ge ut spelen på PS/Xbox/PC istället.
Spel blir knappast sämre när de blir snyggare, tänk er ett Zelda BotW med texturer och inte en vit dimma över allt som är mer än 15 meter bort.