NHL 2022/2023

1 gillning

16 raka är extremt bra. Sid kanske inte är 'the kid' längre.

1 gillning

Det är dags för en rebuild för Pittsburgh, det är
svårt att leva på Crosby och Malkin som ändå börjar bli till åren. Alla är inte som Jagr :smile:

1 gillning

Så är det ju. Har inte tillräckligt bra koll på truppen men det är ju skönt om man kan undvika en full rebuild även om det kommer ta tid att fullt ut ersätta Crosby och Malkin.

För Boston är det ju antaglien sista säsongen för Bergeron och Krejci, speciellt om det blir en cupvinst men jag tycker vi har en ny yngre core att bygga vidare på med Pasternak och Zacha på forwardsidan och Mcavoy, Lindholm och Carlo på baksidan. Dessutom är ju Ullmark signad för ytterligare två säsonger.

En era är över i Blackhawks:

1 gillning

Ojoj, snacka om rebuild i Blackhawks. Ingen Toews, ingen Kane och nästan inga spelare signade längre än över nästa säsong. Det är långt till nästa storhetstid i Chicago tyvärr.

Vi går för 16 raka säsonger utan slutspel nu.

2 gillningar

Skräll att Boston är utslagna redan.

Då kanske vi får Linus Ullmark till VM då. Ser annars rätt tunnt ut på målvaktssidan. Hampus Lindholm är väl också VM aktuell från Boston?

1 gillning

The curse President's Trophy...

Så galet besviken efter den helt fantastiska säsongen som Bruins hade. Hade absolut inte förväntat mig att det skulle bli enkelt, det är det aldrig i slutspelet, men längre än förstarundan trodde jag verkligen.

1 gillning
1 gillning