NHL 2022/2023

Ingen spelar ju för att förlora så har vi tur överpresterar några som inte borde vara stjärnor på isen. Sedan har vi fortfarande Kane kvar.

1 gillning

Vad fint att det blev två Blackhaws-fans på Bubblan! Även om jag känner mig lite utanför :grinning:

1 gillning

Det är mest förvånande att vi inte är fler :blush:

Sport känns inte som det största intresset på Bubblan, men jag är glad att det iallafall är några.

Och inte alls förvånad av att det är två Blackhawks-fans faktiskt. Original Six och svensklaget framför andra under ganska lång tid. Förvånande att det inte är fler Henke-Rangers-fans möjligtvis.

Har har vi en som håller på blueshirts i alla fall :smiley:

1 gillning

Henrik Lundqvist - En hockeysaga.
En timmes gåshudsunderhållning :partying_face::star_struck:

3 gillningar

Det var inte många svenskar i Blackhawks när jag började hålla på dem i början av 90-talet. Fastnade framför allt för målvakten Ed Belfour.

2 gillningar

Det är alltid lite kul att höra hur folk får sina favoritlag för det är ofta lite slumpmässigt om det inte är där man kommer från. För mig så är Bruins självklara efter att ha bott 6 år i Boston (och jag följde inte NHL speciellt noga innan det) och samma sak med New England Patriots.

I engelsk fotboll (jag var på väg att skriva Premier League :shushing_face:) så håller jag på Sunderland efter att pluggat där på 90-talet. I Sverige är det som född örebroare omöjligt att inte hålla på ÖSK men när jag växte upp hade Örebro inte ett hockeylag värt namnet så där håller jag på Färjestad, jag tror mest för att jag älskade färgen lila som barn.

1 gillning
6 gillningar

Kollade på klippet och läste artikeln på NHL.com i förmiddags. Oerhört fint och det kom mer än en tår.

1 gillning

En fjärdedel in i säsongen. Vad tycker ni är största överraskningarna?

Att Devils är så galet bra är helt klart den största överraskningen för mig. Också förvånande att Avalanche inlett så pass svagt.

Bubblare är att Bruins borde varit svagare inledningsvis med stora stjärnor på skadelistan, att Rangers inte verkar kommit längre i sin rebuild och att Vegas ser bättre ut även i år än jag trodde.

En knapp vecka till slutspelet börjar!

Som Bruins fan har det varit en extremt angenäm säsong, flest antal vunna matcher och sannolikt flest antal poäng, någonsin i grundsäsongen. Det spelar naturligtvis mycket liten roll om Bruins inte vinner Stanley Cup och håller tummarna hårt för att det inte blir en President's Trophy curse. FiveThirtyEight har dom 38% att vinna cupen (2022-23 NHL Predictions | FiveThirtyEight).

Vilka håller ni andra på i slutspelet?

Har inte blivit mycket NHL den här säsongen. Har inte ens koll på vilka som gått till slutspel, mer än att jag såg någon rubrik om att Seattle Kraken får spela sitt första slutspel.

Nästa säsong kanske mitt intresse väcks till liv igen.

1 gillning

Det är ju inte världens lättaste sport att följa från Sverige eftersom nästan alla matcher går kvällstid amerikansk tid. Jag har precis flyttat tillbaka till Boston igen plötsligt är det matcher varannan dag på vettig tid.

1 gillning

New York Rangers är mitt lag, tror dom kan gå långt i slutspelet men Boston ser klart starka ut.
Det första jag gör varje morgon är att scrolla igenom natten resultat, tittade mycket på tvn förr när jag var singel och barnlös :laughing:

Rangers började ju säsongen svagare än jag trodde men det har verkligen tagit sig. Devils i första omgången ska dom slå, men Hurricanes (troligen) i andra omgången blir tuffare, dom har ju haft en fantastisk säsong

Ja dom ryckte upp sig en svajig inledning. Dom fick ju in bra förstärkning i Tarasenko och Kane också men i ett slutspel kan ju allt hända. Dom har ju dock haft svårt för Devils den här säsongen.

1 gillning

Noooooo 16 år av slutspel...

Penguins lyckades inte iår.

Ja Boston är otroligt bra iår. Rekord på rekord.

För mig blev det penguins, cool logo och färger.. Lemieux, Jágr, Francis, Samuelsson bröderna och grabbarna. Minns NHL på TV5 back in the days :star_struck:

1 gillning