NFL 2022/2023

Dags för en tråd nu när det går att beställa NFL-guiden:

https://www.nflsupporter.se/produkt/nfl-guiden-2022/

1 gillning

Bra att du är på!

I väntan på faktiska NFL-nyheter kan jag rekommendera denna lååånga artikel om rättighetskriget kring NFL när Fox kom in: The Great NFL Heist: How Fox Paid for and Changed Football Forever - The Ringer

1 gillning

Vilka är det förresten som har rättigheterna till NFL i Sverige den här säsongen? Har för mig att Viaplay hade rättigheter fram till Super Bowl 2022 och har inte sett något om att de har förlängt rättigheterna.

1 gillning

Vore det inte lite märkligt om Viasat inte plockar upp rättigheterna igen innan säsongen börjar? Dom har ju ett svenskt team som blivit allt bättre de senaste åren och det känns som intresset för NFL är på uppgående i Sverige. Är det verkligen någon annan som vill ha rättigheterna?

Kan ju vara det att t.ex. Amazon och Apple börjat ge sig in i leken om NFL-rättigheter. Viaplay har inte mycket att komma med om de öppnar plånboken.

Trist i så fall eftersom vi förmodligen blir utan både svensk studioinramning och svenska kommentatorer om Viaplay tappar rättigheten.

1 gillning

Jo, det har ju ryktats om att Apple är intresserade men vad jag har läst så är det på samma sätt som för MLB med typ Thursday Night Football. Som jag förstått det säljs rättigheterna i delar så det borde finnas plats för en lokal (Sverige) del.

Jag kan personligen lätt klara mig utan svensk studioinramningen och svenska kommentatorer även om dom blivit oerhört mycket bättre sen 2017 när jag flyttade tillbaka till Sverige men vi har inte riktigt expertisen på samma sätt som för NHL. Men jag tror det är jättebra för sportens popularitet i Sverige med den svenska produktionen så jag hoppas att Viasat fortsätter.

1 gillning

Det verkar vara NFL+ Pro som gäller för att se säsongen här. Det kostar 2390 kr (eller uppdelat i fyra betalningar på 595,50 kr).

Det var väl ganska mycket ett ”icke-svar” från Viasat, men det låter ju onekligen inte bra. Kanske får bli NFL+ då, fulstream funkar ju en match här och där men jobbigt för hela säsongen.

1 gillning

Jag avvaktar augusti ut. Är ändå inte intresserad av försäsongsmatcher.

1 gillning

Helt enig. Försäsong räcker gott att läsa om.

1 gillning

Hamilton verkar sugen på att investera sina pengar och skapa sig en plattform när F1-karriären är över. Det ryktades ju om att han skulle investera i Chelsea också.

Mycket NFL i DN i dag (ej på nätet ännu).

Trist att ingen svensk streamingtjänst har löst rättigheterna. Nu är säsongen inte långt borta.

Jag förväntar mig hela tiden att Viasat ska annonsera att dom plockat upp rättigheterna för NFL igen men dom verkar ju vara fullt upptagna med att förhandla med Telia...

Det börjar ju verkligen dra ihop sig men GamePass känns dyrt. Viasat är ju svindyrt men för mig som kollar F1, NHL och NFL så har det känts ok men kanske dags att utvärdera om det är värt det.

Tog GamePass där man betalar av under 4 månader.

1 gillning

Ja, det kanske får bli det för min del också. Även om jag måste erkänna att jag börjat snegla lite på nån IPTV-lösning men det är ju en djungel.

1 gillning