NFL 2021/2022

NBC Sports: »NFL sends strong message to teams and players: Get the vaccine«

As teams begin reporting for training camp before the 2021 season, the NFL sent out a no-nonsense memo that was obtained by NFL Network’s Tom Pelissero. The biggest news from it was that if a team has a COVID-19 outbreak among unvaccinated players and a game cannot be rescheduled, that team is subject to forfeit the game. And if a game gets canceled because of COVID-19, none of the players from that game will get paid

Hårda bud.

1 gillning

Tufft men bra. Finns ju ingen anledning för att spelare i en kontaktsport inte ska vara vaccinerade. Sen hoppas man såklart att det finns undantag för de som faktiskt inte kan ta vaccin på grund av allergi eller så.

1 gillning

Nu går det att beställa NFL-guiden inför säsongen:

https://www.nflsupporter.se/produkt/nfl-guiden-2021/

Jag brukar köpa den varje år.

Bara sett ett sammandrag av nattens match, men det såg inte helt illa ut för mitt Patriots. Grymt försvar och Mac Jones verkar bra även om jag inte tror att han kommer starta om inte Cam suger.

På torsdag är det NFL-premiär. Har ni sett ”Hard Knocks” och är ni pepp på en ny säsong?

Jag säger redan nu att Kansas City Chiefs tar hem Super Bowl.

1 gillning

Ja, Chiefs är inte någon högoddsare för ytterligare en Super Bowl-vinst, men många lag som slåss om att vara det andra laget dit tror jag och svårt att veta innan säsongen startar. Kan TB12 göra det igen? Ska Seahawks äntligen komma upp i nivå? Ravens blir säkert farliga igen…

Färgad av att mitt Patriots väljer att starta vecka 1 med en rookie Qb kommer jag nog hålla ett lite extra öga på de andra rookie QBs.

Ni missar slutspel i år igen.

Det är väl det mest troliga, även om jag faktiskt inte är lika säker på det efter preseason som före. Defense ser grymt starkt ut och överlag ett oerhört mycket starkare lag än förra säsongen så om Mac bara är hyfsad kan det faktiskt gå tror jag.

Men det mest intressanta för Pats är tendensen, inte slutspelet i år. BB har en ung QB som ser ut att spelar rätt likt som Brady att bygga på, men kan han bygga en ny dynasti eller krävdes det kombon Belichick/Brady?

:football: Tampa Bay Buccaneers–Dallas Cowboys
:stadium: Raymond James Stadium
:alarm_clock: 02:20
:tv: Viaplay

Det blev mer spännande än jag hade förväntat mig.

Har bara sett highlight men såg spännande ut.

Lite typisk vecka 1-match med en hel del misstag. Dak ser stark ut och Brady visar inga tecken på åldrande som vanligt, imponerad över att han fortfarande har armen för de långa kasten. Och så klart, ge honom ingen two-minute-drill, finns ingen som är bättre på det än TB12.

1 gillning

Steelers har ryckt upp sig och sista tio blir intressanta nu.

Dags för en liten sammanfattning (om det är någon som är intresserad…).

Ungefär halvvägs in i säsongen och det mesta känns väldigt ovisst och spännande. I toppen är det ju några som sticker ut, Cardinals, Packers, Rams, men med Dak skadad för Dallas känns dom osäkrare och till och med Brady’s Bucs såg mänskliga ut mot Saints igår. Chiefs får inte till det alls, och 49ers ser bleka ut med Garappalo småskadad som vanligt.

Sen kommer vi till mellanskiktet där det ett riktigt getingbo. Läste precis denna artikel där de i princip konstaterar att dom inte ha någon aning om vilka lag som kan tänkas gå till slutspel i AFC:

När det gäller mina Patriots ser det ju allt bättre ut, och kanske vad man kunde förväntat sig och hoppats på. Jag tycker det var rätt val att ge Mac QB-jobbet direkt (även om det är svårt att inte fundera över hur det sett ut med en frisk Cam som kunde spelsystemet), men det tog såklart några matcher för både Mac själv och BB och Josh McDaniels att hitta rätt och känna sig trygga i varandra. Gårdagens match var väl kvittot på det, några långa djupa kast, nån snygg variant men mest hårt, skitigt jobb där man kontrollerar matchen hela andra halvlek. Jag tror nog fan dom går till slutspel redan i år.

3 gillningar

Jaha, så leder Patriots AFC East och är i dagsläget tredje seed i AFC. Jag säger inte att det håller i sig hela vägen men att det ska bli slutspel verkar mer och mer troligt. Debatten om det var Brady eller Bellicheck som gjorde dom så bra lär väl ta ny fart iallafall. Det är sällan spektakulärt men det börjar kännas sådär Patriots-stabilt som man är van vid, sådär så att man under fjärde kvarten slutar fokusera på att kolla på matchen för att läget är under kontroll…

1 gillning

Haha, såg den också.

Ärligt talat så vet jag inte hur jag känner inför att Brady ska spela ett år till. Det var ju ett så fint läge att pensionera sig, han hade visat att han kunde vinna SuperBowl utanför New England och sen haft en grym säsong men inte kommit hela vägen. Nu blir det ju lite hit-or-miss, går han och vinner SB igen så är det såklart fantastiskt imponerande, men allt annat känns antiklimaktiskt och någon gång måste ju gubben börja bli sämre.

Sen känns ett år till i Tampa tråkigt också. Hade tyckt det varit mycket roligare om han fått avsluta i 49:ers som ju var hans lag som liten.

Bara för att han ska spela ett år till så garanterar ju inte de en till TD :wink:

1 gillning