Netflix låter dig titta i slowmotion

Från sajten:
image

Går binge watchingen för långsamt, eller missar du ofta vad som händer för att du sysslar med något annat samtidigt? Nu har Netflix lösningen på allt.

Netflix inför nu en ny kontroll som låter dig snabba upp eller sänka tempot på det du tittar på. Först ut kommer funktionen till Androidenheter men förväntas vara tillgänglig för alla inom en vecka. Funktionen innebär att du kan sänka tempot 0,25 till 0,75 gånger hastigheten eller öka på med 1,25 till 1,5 gånger. Funktionen fungerar både på online- och sparat innehåll.

De gick ut med att de testat funktionen redan 2019 vilket resulterade i att flera skådespelare och filmskapare protesterade mot funktionen. De gillar inte hur deras skapelser framställs, eftersom deras tanke inte är att det ska gå varken snabbare eller långsammare än vad det är inspelat som.

Filmskaparen Judd Apatow twittrade i oktober 2019: “distributors don’t get to change the way the content is presented” och fick backning av skådespelaren Aaron Paul och regissören Brad Bird.

Via: The Verge.

Detta är så sjukt…
Är detta vad TV tittande har kommit till…är man så jäkla busy nuförtiden så man inte ens kan titta en TV serie eller film i normalhastighet?..

5 gillningar

Haha vilket skit, har du inte tid att titta, gör det en annan gång istället. Kan inte förstå den här funktionen.

3 gillningar

Haha, ja helt galet! Finns nog en anledning till att Androidfolk får det först! :smiley:

3 gillningar

Jag lyssnar på podar i 1.5 gångers hastighet, skulle tro att många dokumentärer funkar att öka hastigheten lite på också.

Well, Star Trek The Next Generation skulle helt klart må bra av en turboknapp ibland.

Hater!

Aldrig sett, är det typ som Star Wars? :wink:

1 gillning

Haters gonna hate, lovers gonna love.
Men en Androidanvändare får inte älska alls. Som jag brukar säga… :rofl:

Tänk kostymdrama.

(Jag ignorerar ditt försök till pik)

Ah så typ Mad Men i rymden?

Yes, fast i rymden får endast kommendörkapten William Riker ligga.

Hoppas det finns alkohol på skeppet bara, annars kommer gänget från Mad Men att dö väldigt snabbt.

1 gillning

Jag råkade häromveckan få på Macradion i 1,5x hastighet utav misstag. Herrarna Attefors och Severyd gjorde sig rätt bra i den hastigheten men Dennis ”Smurfen” Klarin gjorde sig mindre bra… :laughing:

När jag skulle fixa det hela på språng fick jag till för långsam hastighet och när jag då hörde herrarna Attefors och Severyd var det mitt roligaste ögonblick med Macradion. Framför allt när ämnet handlade om alkohol. Fruktansvärt kul! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Så nej. Det blir inte som det är tänkt med fel hastigheten.

1 gillning

Håller med dig om det

Prova Attefors i sänkt hastighet istället! :joy: Låter som ett söder-fyllo! Istället för Sollentuna fyllot han är… :roll_eyes:

1 gillning

Detta kommer frugan att gilla, nu räcker det att se början och slutet. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Kör du @Marcus_Attefors i slowmotion så måste hjärtstartaren vara ansluten. :rofl::rofl::rofl: