Netatmo släpper sin videodörrklocka 28 september

Från sajten:
image

Hösten ser ut att bli riktigt trevlig med många produktsläpp från våra favoritföretag. Netatmo har precis meddelat att deras Smart Video Doorbell kommer att börja säljas den 28 september i Europa.

Netatmo Smart Video Doorbell lanseras med stöd för Apple HomeKit och kan dessutom kontrolleras via appen Netatmo Security. Videodörrklockan är snyggt designad och har följande specifikationer:

  • Full HD 1080p upplösning
  • 140° synfält
  • Mörkerseende
  • Vädertålig med IP44 HZO teknologi
  • Abonnemangsfri
  • Tvåvägskommunikation
  • Lokal lagring med 32 GB SD-kort
  • Stöd för Dropbox och NAS
  • Support för Apple HomeKit (stöd för HomeKit Secure Video ska komma senare i år)

Enligt Netatmo ska det inte vara några problem att installera denna på egen hand och företaget har tagit fram ett onlineverktyg där du kan kolla vad som krävs.

Netatmo Smart Video Doorbell börjar säljas den 28 september via deras hemsida, Netatmo.com

Blir det ett köp? Diskutera i forumet.

Källa: HomeKit News

Beror lite på priset. Är grymt nöjd med mina Eufy-kameror så jag är mer sugen på deras.
Hoppas bara att HK-stöd kommer snart till den.

1 gillning

Här är info från pressmeddelande inkl. pris (3299:-)

Håller den i 5 år och det ringer på ca en gång i månaden, 55:- per på.ringning. Som HITTAT!

3 gillningar

:flushed: blir definitivt Eufys…

2000 för den va?

Max :smiley:

1 gillning

Ligger väl på $160 i deras egen webbshop?

Då åker du på tull och sådant också va? Vet inte vart de skickar ifrån, såg den på Amazon.de för 199 euro.

Korrekt, det möget kommer ju då.

Möjligt att de går att hitta till “bra” pris på Amazon, har faktiskt inte kollat. Lite för dyrt ändå för mig, sett till nyttan för oss.

1 gillning

Har den ansiktsigenkänning? Och om inte, får man in det ändå via Apple Security video?

Nån som vet storlek på metallbiten bakom man kan välja att sätta dit under ? :slight_smile: