Naughty Dog lägger ned "The Last of Us Online"

Från sajten:
image

Naughty Dog har gått ut och meddelat att de har valt att lägga ned det kommande online-spelet “The Last of Us Online” för att istället fokusera på spel som inte spelas online.

På sin blogg berättar Naughty Dog att de har tagit ett tufft beslut att lägga ned “The Last of Us Online” som spelstudion har arbetat på sedan de påbörjade arbetet med “The Last of Us Part II”. Anledningen till att de väljer att lägga ned online-spelet är för att de vill fokusera helhjärtat på nästkommande spel i serien men även andra, nya titlar som även de ska ha en gedigen story.

En annan anledning till att de lägger ned spelet är att de helt enkelt inte har tillräckligt många anställda som kan underhålla spelet och skapa nytt innehåll under flera år framåt. Detta är såklart tråkiga nyheter då vi är många som har väntat på spelet men detta betyder också att de kan lägga all sin kraft på det som de är bäst på – skapa spel med en fantastisk berättelse.

Källa: Naughty Dog

Jag tror 99,99% av alla som gillar Naughty Dogs spel hellre vill ha nästa solo-spel istället för spelet som de nu la ner.

1 gillning

Trist (dock spelar jag inte längre).
Men multiplayern för The Last of US på PS3 är lätt den bästa multiplayern jag spelat, lagt alldeles för många timmar på den :sweat_smile:
Inte alls lika mycket shoot em up som COD eller CS.