Nästa år höjs skatten på snus

Ah var det NZ som skulle göra det?. Jag satt just och funderade att jag läste de skulle göra något sådant.
Det kan väl vara en bra lösning?
Å andra sidan är jag lite mer för "folk får göra va fan de vill så länge det inte skadar andra" så egentligen vill jag ju inte förbjuda eller skatta sönder detta. Bara nyfiken hur tänket gick.

Inga av mina barn har blivit rökare tex. Varken jag eller frun har rökt och det är inget egentligen vi har pratat om i familjen. Gör det oss till bättre föräldrar?, knappast. Skulle jag dömma någon av mina barn om de rökte?, njaaa.

EDIT: Och lustigt nog är ingen av dem speciellt stor drickare. Jag och frun dricker ofta vin så "är ju något som föräldrarna gör".

Fast de har väl en rent hiskelig skatt också på tobak om jag minns rätt.?

Alla har vi våra laster och det är väl en mänsklig rättighet?

Mina föräldrar sa, vill du röka, snusa, kröka så gör det men bara om du kan finansiera det själv.

Bra eller anus vet jag inte men att förbjuda saker gör ju de bara mera spännande.

4 gillningar

Nämndes vaniljsås under din uppväxt? :slight_smile:

2 gillningar

Nej det ersatte jag cigaretterna med när jag var lite drygt 40. :joy::joy:

2 gillningar

Med tanke på mängden vaniljsås så är det ju fantastiskt att Swedish Match inte gick i konkurs..:sunglasses::sweat_smile:

4 gillningar

Jag köpte en stock Kaliber påse lite innan nyår och fick då ge 279 spänn. Köpte en stock igår och kostade nu 309 spänn!

Inte den billigaste stället att köpa på dock. Var på coop. Jag snusar 3 stockar i månaden på ett ungefär! Snusar löst också.