När Teknikveckan besöker andra poddar och andra tredjepartsinslag

Från sajten:

Teknikveckans Peter Esse besöker Nordic Hardware-podden TechBubbel.

Ihop med Joel Oscarsson diskuteras det om det är ok att ge ut anonymiserad platsdata, om Huawei kommer klara att införa det tredje app-ekosystemet samt ger ett och annat tips.

 

Skönt avsnitt, ni är bra pålästa båda två och det blir skönt tugg att lyssna på :grinning:

1 gillning

Kul att ni pratar om PWAs - det vet ju du @Esse ligger mig varmt om hjärtat också (Nya Teknikveckan är ju en PWA!)

Angående er diskussion om PWAs kommer att slå så tror jag verkligen att Google går i den riktningen åtminstone. De finansierar gratis utbildningar i PWA-teknik (https://serviceworkies.com/ - en gratis kurs i Service Workers vilken är den underliggande tekniken inom PWAs), och driver mycket av sin plattform till att det ska fungera smidigt att lansera och integrera PWAs.

Apple däremot… Verkar vara en enorm bromskloss där. När fan får vi webbnotiser till iOS Safari liksom? Hur lång tid ska det ta??!

Yes, jag hade för mig det men vågade inte säga fel där och då, för då hade Joel förvandlats till en Flerken och slukat mig!

Försenade 5G-nätverk och spel i molnet är ämnen för veckans TechBubbel där Peter Esse åter igen vikarierar.

Våra kollegor på Nordic Hardware kör podden TechBubbel och även denna veckan är Anton Karmehed borta och in stiger undertecknad för att sprida lite glädje i den annars så jobbiga vårsolen.

Du hittar podden på iTunes & Spotify.

Ämnerna? :wink:

Äntligen är jag med i TechBubbel igen! Life Goalz x 3!

1 gillning

Äntligen! :partying_face:

@Thor och jag är med i Utvecklar-podden!

1 gillning

Vad vecklar ni ut för något? :wink:

Det här kommer bli episkt!

1 gillning

Nu är den ute!

Otroligt välproducerad podd!

2 gillningar

Ah det är här vi postar sådant här

Nu är det min tur!

Den mest efterlängtade nyheten är att de slutar att fucka upp podcasts men den nyheten har tyvärr inte kommit än och lär dröja.

2 gillningar

Och när de ska sluta med piratkopierade ljudböcker:

Jag pratar smarta hem under Webhallen Festival.

2 gillningar

Är det @Hakan_Ander och @Sevis kärleksbarn som är med dig?

hehehe!

Tycker till jättemycket om Apples diverse fighter mot EU, Epic Games och amerikanska delstater.