”Napoleon” har premiär på Apple TV+ den första mars

Från sajten:


Snart släpper Apple filmen “Napoleon” på sin streamingtjänst Apple TV+ men den kommer även gå att hyra eller köpa den om du hellre vill det.

Ridley Scott’s senaste “Napoleon” har ett betyg på 6,5 på IMDB från alla som sett filmen på bio vilket ändå får anses som rätt okej betyg och från och med den första mars går den att se på Apple TV+. I filmen spelar Joaquin Phoenix i huvudrollen som Napoleon och vi får följa hans minst sagt blodiga väg till kejsare och många recensenter har prisat hur de har fångat slaget vid Austerlitz 1805 i filmen som även var Napoleons största triumf.

Filmen kommer som sagt gå att hyra eller köpa eller streama på Apple TV+. Filmen klockar in på 2 timmar och 38 minuter. Har du ett abonnemang på Apple TV+ så kan du bänka dig i soffan med en extra stor skål popcorn och nått kallt i glaset för filmen kommer släppas i en exklusiv version på streamingtjänsten som är hela 4 timmar och 10 minuter lång.

Kommer den först som köp, sedan som hyr och till slut som gratis för Apple+? Blir inte riktigt klok på texten?

Sedan en extended som verkligen är extended... Undrar om den verkligen håller för ett så långt tillägg?

Nu r det tydligare! Apple TV+ med!

1 gillning

Recensionerna av denna film och vad jag hört från andra som sett den så verkar den inte vara speciellt bra.

Jag har hört blandat. Ju mer historieintresserad/kunnig man är, ju lägre betyg. Samma med filmen Hammarskjöld.

Han pratar ju engelska i denna film. Sist jag kollade så var ju Napoleon fransman och pratade franska.:wink:

3 gillningar

french yes GIF

1 gillning

Bäst var han på korsikanska, då han föddes och växte upp på Korsika. :nerd_face:
Men franska gick nog bra det med när han blev äldre. :wink:

/ Han som läste Herrman Lindqvists tegelsten om Napoleon i höstas.

En himla tur att vi slipper det tugget i denna filmen då, hade varit direkt placering i soptunnan annars :blush:

Jag är inte så gammal att jag träffade honom som barn..:sweat_smile:

Napoleon? :joy:

Exakt..

:sweat_smile::wink: