Någon som vill dela Xbox Gamepass med mig?

Microsoft har precis lanserat Xbox Gamepass Family. Det gör att upp till 5 familjemedlemmar och/eller vänner kan dela på ett Ultimate-abonnemang (Fungerar alltså både på Xbox och PC) för 299 kronor i månaden. Då alla Bubblan-medlemmar är mina vänner så bjuder jag nu in 2 eller 3 att hänga på. Det blir 60 kronor per månad och person. Vi kör dock ett år i taget annars är det inte värt att öppna Swish.

Kom ihåg att alla vänner är lika värda men att Patreons är värda lite mer lika så eventuellt Patron har förtur.

1 gillning

Asch, att man precis köpt på sig till oktober.

Yes, går ej kombinera dessvärre.

Hur funkar det om man redan har en profil? Följer allt med om man ansluter till ditt?

Japp det är kopplat till ditt Microsoft ID. Eventuellt aktiva dagar på ditt gamepass-abonnemang pausas och fortsätter i händelse av att du skulle lämna "familjen".

Då kan jag hänga på. Pm:ar

Två kvar!

[quote="Esse, post:1, topic:18188"]
Kom ihåg att alla vänner är lika värda men att Patreons är värda lite mer lika[/quote]

"Alla vänner är jämlika, men några är mer jämlika än andra." :smile:

Ville inte sno den rakt av :smiley:

1 gillning

Önskar att jag spelade Xbox. Vem vill inte dela något med @Esse?

2 gillningar

Microsoft har skrotat familjeabonnemanget :frowning:

Alla som har Gamepass Family & Friends – både huvudanvändaren och övriga har fått en kod från MIcrosoft via chatt-funktionen i Xbox-appen som ger en ett par månader Ultimate.

1 gillning

Det blev inte långlivat.

Så himla dumt. Kanske var det för generöst? Oavsett så hade det ju passat med i alla fall 3 användare för det priset.

Ja verkligen, ett hushåll borde väl kunna ha någonting utan att betala fullpris. Kan man tycka.