Någon som bor i Jönköping?

Väns son skall flytta till Jönköping och undrar vilka områden man verkligen inte vill bo i?

Kolla på Flashback var saker händer. :joy::joy:

Du vill inte att han ska bli varken kriminell eller pingstvän? :wink:

Pingstvänner brukar iofs inte vara något större problem :smirk:

Jag umgicks ett tag med ett tjejgäng från Jönköping. Det var inte helt ljusa barndomsupplevelser i de religiösa hemmen.

Hade nog hållit mig undan Råslätt iaf.

Det var det inte i Knutby heller. :joy:

Jag trodde möjligen de var mer normalt religiösa i Jönköping..:man_shrugging:

Mycket möjligt men som grannar tror jag inte de är något större problem :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det skulle ju vara den dragningskraft döttrar i grannskapet kan innebära..:joy:

Skötsam grabb, rena svärmorsdrömmen :ok_hand:

1 gillning

Bor inte i Jönköping, men varit där en del. Absolut inte Råslätt

1 gillning

Min moster bor på Råslätt och trivs som fisken i vattnet.

3 gillningar

Så mycket fördomar om vissa ställen och ofta har folk som klankar ner på vissa områden aldrig satt sin fot där.

3 gillningar

Lite konstig tråd överhuvudtaget. Så länge det inte finns några preferenser om personen som skall flytta är det ju svårt att svara på vad som passar.

2 gillningar

Sen är det ibland som så att ett område som var problematiskt för 5 år sedan behöver inte vara det idag.

2 gillningar

Jag och mitt ex bodde på Råslätt, Havsörnsvägen i nästan 4 år när hon pluggade i Jönköping.
Vi trivdes faktiskt bra trots alla som säger att Råslätt är hemskt. Hade aldrig några problem. :slight_smile:

2 gillningar

Undvik Råslätt, Österängen och Öxnehaga(Huskvarna)

Tack!
Det jag hört från annat håll är att Råslätt inte är så illa längre. Det är tydligen värre med Österäng.

Jag har bott i tillräckligt många miljonprojekt för att veta att det ofta handlar om enskilda hus eller enskilda trappuppgångar och att det oavsett alltid är farligare i centrum.

Men sedan kan man ju avliva av ren tråkighet bland alla betonghus.

4 gillningar