Monitor till senaste MacBook Pro

gissningsvis är det väl ungefär samma människor här som i Facebook-gruppen men det kanske finns undantag eller bara andra som läser tråden :slight_smile:

jag är på jakt efter en eller två skärmar till min nya MacBook Pro som kommer få agera studie-dator, jobbdator i framtiden och troligtvis också studiedator åt sambon i framtiden och där båda sitter med intresse för hus/hem/inredning/foto.

vad skulle folk här i gruppen säga att jag ska köpa för monitor till min burk?
tittar själv en del på Dell skärmar då jag tycker dem visuellt ser snygga ut (se “clean”).

Apples Thunderbolt-display är fruktansvärt snygg

Jag har ett par Dell-skärmar både privat och på jobbet. Gillar dem skarpt.
Dell gör bra skärmar men kassa datorer. :slight_smile:

2 gillningar

Jag håller med @Thor - begagnade Thunderbolt-skärmar från Apple är absolut mest valuta för pengarna i dagsläget om du inte behöver 4K.

Tänk på att du behöver en Apple Thunderbolt 3 till Thunderbolt 2-adapter.

Finns väl en anledning till att Dell är marknadsledande på skärmar, bra skit. :+1:

vad är det du har för skärmar privat hemma?

lutar åt en dell skärm, har du tips på någon?

känns som en del andra också pratar om dessa Thunderbolt skärmar, skulle vilja se en live innan jag vågar ta slutgiltigt beslut, bra tips annars.

Jag är inte hemma så kan inte kolla modellbeteckningen men det är motsvarande den här. https://www.dustinhome.se/product/5011172497/ultrasharp-u2520d
Jag har även en sådan på jobbet. Hade en 27” Dell på jobbet men tog inte med den när jag bytte kontor. Gillar 25” bättre i den upplösningen.
Har även en Samsung 4K hemma men panelen på den har inte lika bra färgåtergivning.

Gillar deras skärmar i U-serien. Har själv två såna 27-tummare.

https://www.dustinhome.se/sok/dell%20ultrasharp%2027

ni som är duktiga, kan jag ha hittat en bra skärm här:

Det står lite mellan denna, en dell eller kanske en thunderbolt.

Den verkar nice men om det är samma reflexhantering som min LG 34WK95U-W så är den sådär att jobba kreativt i mörka miljöer så som Final Cut Pro.

4K är lite för stort på 27”. Ska du köra retina på den så blir det samma som 1920 på 27”.
Synd att det är bara 60W pd.

Jag kör 1440 på alla mina skärmar - 49" ultrawide och Apple Thunderbolt Display 27 - tycker det är helt ok.

60 watt håller ju dock ungefär 45 watt marginal att hålla igång en MBP 16 :slight_smile:

1440 är mer än 1080 :slight_smile: så det funkar på en 27”. Din 49” antar jag är en ultrawide och de brukar ha rätt låg upplösning på höjden.

Jo, men den laddar klent och måste använda batteriet om man belastar den hårt så kan slita på det.

Det är helt klart en poäng.

kan jag ladda min MacBook Pro 2020 via en apple thunderbolt 27"?

Nix!