Modern Warfare III blir nästa spel i Call of Duty-serien

Från sajten:


Undertecknad har plöjt många timmar i Modern Warfare och glad i hatten blev vi när Activision igår annonserade att Modern Warfare III blir nästa spel i CoD-serien.

Att det blev ett till Modern Warfare-spel var lite otippat då Modern Warfare II släpptes förra hösten. Men så blev det och tidigare så har Infinity Ward stått för utvecklingen av spelserien men i år är det istället Sledgehammer Games som utvecklar spelet. De har bland annat gjort Call of Duty Advanced Warfare och Call of Duty WWII och fått en hel del kritik för att spelen har släppts med många buggar och varit generellt rätt opolerade.

Men vi får hålla tummarna för att detta inte är ett framstressat spel och att det bjudet på en stabil multiplayerupplevelse och som även har en single player-kampanj som inte är över på ett par få timmar. Oavsett vad så kan ni spana in teasern ovan och spelet släpps den 10 november.

Blev aldrig att jag köpte MW2 så det här kommer köpas så fort det släpps.

2 gillningar

För mig blev det något knas med kanske 10minuter spel kvar då alla save försvann... Sedan dess har det varit segt att spela om allt.

Helvete så surt.

1 gillning

Trist, då tappar man ju suget lite. Jag brukar spela igenom kampanjen men multiplayer är det som lockar mest för mig.

Ska köra klart det...

DETTA kan vara det mest frustrerande att spel CoD MW på pc..... Tar kanske 10minuter varjegång man uppdaterat grafik drivrutiner...

Man tar sig en liten.....medans man väntar
@RolexJocke

6 gillningar

Visste inte att det gick att få i äggkopp. :joy::joy:

1 gillning

Från sajten:


Activision har idag visat upp lite mer om det kommande Call of Duty: Modern Warfare III som kommer släppas till typ alla plattformar den 10 november.

I trailern som ni kan se ovan får vi en titt på kampanjen där uppdraget är att ta fast den onda Makarov och något som är nytt för i år är att det kommer finnas flera olika sätt att klara ett uppdrag i spelet på. En annan trevlig nyhet är att om du har tröttnat på att börja om från noll varje gång du köper ett Call Of Duty-spel och ska kasta dig in i multiplayerdelen så kan du nu slappna av en aning. Om du har lirat Call of Duty; Modern Warfare II så kommer både upplåsta vapen och operatörer följa med in i nya spelet vilket är riktigt nice.

Till en början så kommer det finnas 16 multiplayerkartor och vi kan med all sannolikhet säga att antalet kartor kommer utökas inom de närmsta månaderna. Spelet kommer släppas till Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4, PlayStation 5 och Windows den 10 november.

2 gillningar

10 november går jag på semester!

Igår kom den en gameplay video på spelet. HEL-VE-TE vad snyggt det ser ut :face_holding_back_tears:
https://youtu.be/CSXPoiiKc5A

1 gillning

Från sajten:


I natt på Gamescom visade Activision upp lite gameplay från kampanjen i det kommande Modern Warfare III och de avslöjade även vilka datum och tider som gäller för beta-perioderna.

Den 10 november släpper Activision “Call of Duty: Modern Warfare III” och innan det är redo för release så vill Activision få lite hjälp med att få bort lite buggar så det kommer finnas lite olika tillfällen att testa spelet innan det släpps. Den första rundan är exklusiv till PlayStation-spelare och de som har förhandsbokat spelet kommer kunna spela mellan 6 till 7 oktober. Den 8 till 10 oktober öppnas betan upp för alla som spelar på PlayStation och den 12 till 13 oktober släpps en stängd beta för Xbox och PC-spelare som har förhandsbokat spelet. Sist ut har vi en öppen beta för alla plattformar som pågår mellan den 14 till 16 oktober.

Källa: Activision

1 gillning