Försökte testa detta på jobbdatorn nu på morgonen men får det inte att fungera.
Kan kanske ha något med versionen av Telefonlänk på Windowsdatorn. Kör Windows 10 och Telefonlänk med version 1.24111.82.0 (Senast ändrad 2024-12-10)
Kräver det Windows 11 för jag får inte fram någon uppdatering i Microsoft Store och enligt länk en/källan i artikeln så verkar det vara begränsat till Windows Insider och en nyare version av Telefonlänk?
Kan inte heller använda telefonlänk på jobbdatorn.
Hur blir det med era Macar med CIS policys? Då kommer nog Airdrop och sånt bara vara att glömma.
Vi kommer inte vara så hårda till en början iaf. Vi kommer migrera över alla från FileWave till Jamf i början på nästa år och vi vill inte att användarna ska känna att det blir en försämring. Så det kommer stegvis läggas på sen men än så länge får de köra AirDrop iaf. iCloud Drive är dock blockat sedan tidigare samt möjlighet att koppla in extern lagring till datorn.
Hos oss kan man inte dela en Mac utan den är personlig. Hur hanterar ni Mac i typ mötesrum där flera användare loggar in och ut hela tiden och behöver molnfiler?
Är bara personliga Mac-datorer här med. Vi har Teams-rum, det vill säga en pekplatta i varje rum som är ansluten till en ljudlimpa med kamera som är Teams-certifierad. För att använda molnfiler kör vi OneDrive.
Inser att jag har alldeles för många frågor gällande Mac i företagsmiljö, trots att jag aldrig någonsin kommer hantera det själv. Typ vilken säkerhetslösning gällande antivirus/brandvägg använder man? Hur paketerar man och skjuter ut program? Hur skriver man mac anpassade GPOer?
Du behöver absolut inte svara, det kan ju vara känsliga data, fattar bara inte varför det ens intresserar mig eftersom Mac är nåt jag aldrig kommer jobba med ändå
Du sköter allt via Jamf eller annat MDM-program egentligen. Vi kör Trend Micro som virusprogram och paketera och skjuta ut program finns det många lösningar på. Jamf är ju rätt nice då de har en egen app store där de paketerar många standardprogram så man slipper och de håller de uppdaterade. Däremot om du har speciallösningar i paketetet så får man paketera själv =)