Mi Smart Heater S

Skrev igår att jag tyckte det var lite onödigt med en uppkopplad Airfryer, men gillar mitt element mer.
Har mitt datorrum/pojkrum/kontor i en ombyggd matkällare. Ca 9 m2 svalt och sköt på sommaren men under vintern när det drar sig neråt 10-12 grader i rummet så sätter man sig hellre två våningar upp i värmen med PS5an.

Men Mi Smart Heater S värmer snabbt upp rummet till behaglig temperatur, man kan starta det med telefonen på vägen hem eller genom att hojta till åt en Google Home-högtalare.

Att sätta timer på när den ska stängas av gör att det börjar bli kallt lagom tills man bör krypa ner i den varma sängen istället.

Bra grejj tycker jag, klart värd tusenlappen den kostar

3 gillningar

Vågar man lita på brandsäkerheten på en sådan där? :wink:

Varför inte, är ju ingen udda grej man köpt från Wish, men nästan allt som använder ström kan väl börja brinna.

1 gillning

Nu citerade du dig själv men för mig är det naturligt att det är mer risk med en produkt som har till enda syfte att alstra värme :slight_smile: Men det kanske bara är jag…

Jag är inte så oroligt, har säkert 10+ mobilladdare som sitter i 24/7. Elelement är ju ingen ny uppfinning var ju vanligt att värma upp hele hus förr med el.

Sen just det här elementet sätter man/jag bara på under den tiden man är i rummet.

Norrmännen är stora fans av elelement. Vattenburen värme där är rätt ovanlig och jag har hört från vissa vänner där som tycker att vattenburen värme är farlig för den kan börja läcka. :grin:

2 gillningar

:joy:

Verkar väl vettigt om man har en stuga, då har man ju inte värmen på året runt. Vattenburen värme kan ju frysa om man inte kör underhållsvärme.

Problemet om man vill ha den i stugan är att lägsta temperaturen är 18 grader, lite högt om man vill ha underhållsvärme på ca 10 grader under tiden man inte är där.

Märkligt att det inte går att ställa lägre

I stuga så ger det mening att ha elvärme på men här pratar vi överallt. En anledning som jag har fått höra är att det är skönt att kunna åka iväg och inte behöva oroa sig för vattenskador om det slutar funkar/blir kallt. Problemet är bara att det är annat vatten som kan frysa sönder vilket mina norska sportstugegrannar har fått uppleva ett par gånger när de har ställt temperaturen lite för lågt så att vattnet har frusit badrummet.

Ja, den är ju riktigt tråkig