Mi Air Fryer är en given pryl i det smarta köket

Det där såg ju magiskt ut. Lite mycket jobb kanske för att få dessa kycklinggodisar. Men du har provat?

Det blir episkt!

1 gillning

Ska bli riktigt intressant och förhoppningsvis gott…:yum:

Skaka inte bara, ha något att hälla över dem i så de verkligen byter plats innan du sätter tillbaka formen.
Annars blir det bra på toppen och trist längre ner.

1 gillning

Börjar vi då inte närma oss frågan om varför den vanliga ugnen inte är bättre…? :thinking:

Skakar alltid bara och det är lite som att slunga köttbullar i stekpannan utan spade. Man får köra den där snärten så de verkligen blandas runt :ok_hand:

1 gillning

Skakar eller rör du inte runt dem i ugnen?

Jag tycker iaf det är enklare att hälla över än att riskera att skaka pommes över halva köket :wink:

Är den inte så full går det förstås bra att skaka.

Blir grymt gott!

1 gillning

Jag skakar och rör om en gång i ugnen, eller två om det är en hel påse. Men att skaffa ytterligare en pryl som fungerar exakt som den gamla ugnen kräver visst kritiskt funderande…:sunglasses:

Nu har jag dessutom ätit efter att skakat två gånger och tagit ut dem i en wokpanna och hällt tillbaka dem. Resultatet blev bra. Som om de var gjorda i ugnen…:sweat_smile: Om jag vill helstekt kött i den gamla ugnen kommer detta fungera perfekt för pommes. Då uppstår inte krocken som jag tjatat om så många gånger. Det är bra.

Sedan friterade jag rödkål, det blev också riktigt bra. Lite som när jag steker dem…:sunglasses:.

1 gillning

Fast du glömmer ju den största anledningen till att en Airfryer är magisk! Om man vill ha annat i ugnen än pommes och potatis :slight_smile:

1 gillning

Kritiskt funderande när det gäller inköp hos dig, vem försöker du övertyga med detta nonsens? :joy::joy::joy:

Det var det jag försökte skriva: “Om jag vill helstekt kött i den gamla ugnen kommer detta fungera perfekt för pommes. Då uppstår inte krocken som jag tjatat om så många gånger. Det är bra.”

Jag kan verkligen se en nytta vid dessa tillfällen. Och när man vill göra vissa snacks och tilltugg. Igår friterade vi Babybel med heta nachochips som vi mortlat. Galet gott. Kommer testa det @Freddeuce förslog ovan. Så visst finns nyttor, men lite ugnsvarning samtidigt.

2 gillningar

Jag kommer ha en vit vecka nu. Efter att ha köpt en viss ficklampa…:sunglasses::sweat_smile:

2 gillningar

Du får väl säga till frugan att den har en inbyggd pepparkvarn. :joy::joy::joy:

Så är det! Jag gör fortfarande klyftpotatis i ugn för jag tycker det är bättre men typ spring rolls, pommes, nuggets osv blir helt fantastiskt och de kommer aldrig igen åka in i ugnen.

En till fördel speciellt när barnen blir svinhungriga är att man kan bara kasta i och köra direkt och slipper vänta på att ugnen ska bli varm :slight_smile:

2 gillningar

Sen kan ju ungarna frya själv också då det är både enkelt och riskfritt.

1 gillning

Jag tror det är enklare att gömma den i bilen…:sunglasses::grin:.

Senast vi var i latinamerika fick vi punktering mitt i natten på en motorväg med räcke vid sidan och bäcksvart. Jag var snabb på att få barnen åt sidan på rätt sida räcket. Men upptäckte att de mer lokala kände sig obekväma med att jag krävde att alla skulle stå på “rätt” sida räcket, dvs inte på vägen. Vi hade inte tillstymmelse till ljuskälla.
Jag försökte utforska varför de mer lokala var så ovilliga att att kliva över räcket - ormar var svaret…:scream: Och utan ficklampa ansåg de att det var farligare att gå i gräset än att stå vid bilen i bäckmörker där de flesta körde i 120 km/h… Så möjligen kan jag påminna hustrun om denna historia…:sweat_smile:

4 gillningar

Det där är ju bra. Vår ugn tar verkligen evigheter på sig att bli varm.

Japp ligger perfekt i bilen, gör man som @Thor tar med den på krogen tror nog vakterna att det är en kamouflerad taser. :joy::joy: