Meta lägger ner sin smarta displayhögtalare Portal

Från sajten:
image

Att Meta har lite ekonomiska bekymmer blev känt tidigare i veckan. En följd av detta ser ut att resultera i stoppad hårdvara från företaget.

Meta som lanserade sin egen smarta högtalare för ett tag sedan ser nu ut att stoppa denna helt och hållet. Högtalaren lanserades på den amerikanska marknaden och tanken var väl att ta sig an smarta displayer från såväl Amazon som Google. Nu skriver hemsidan The Verge om att Meta lägger ner satsningen på Portal samt att planerade smarta klockor ej heller kommer att lanseras.

Enligt uppgifter bestämde sig Meta redan i juni för att stoppa sin Portal och med veckans nyhet om att 11.000 människor kommer att förlora sina jobb i företaget så blir detta ett annat resultat. Meta hade även långt gångna planer på att lansera två olika smarta klockor under 2023 men även dessa ser ut att få stryka på foten.

Huruvida företagets satsning på Metaverse lär fortsätta i samma takt förtäljer inte de uppgifter som läckts.

Källa: The Verge

Brabra! En sak mindre från Meta :wink:

1 gillning

Undra om det är därför dom höjde priset på sina VR-headset med.

satt och funderade men det har de ju!.. med 44% enligt internet. Konstigt för Quest2 lär de väl försöka fasa ut nu när quest3 är runt hörnet

1 gillning

Ja men precis! Quest 3 och Quest Pro är ju på g och Pico 4 släpptes nyss vilket ska vara lite skarpare än Quest 2 och är billigare... men har mindre katalog än så länge.
Hade aldrig tänkt köpa något ifrån Meta ändå men tycker det är lite stört av dom att höja priset sådär...

har ett par Quest2 som man använder väldigt sällan. Det är ju ändå roliga grejer en stund..men har inte hittat någon som gör att man vill spendera några timmar i VR...utan mer en 10minuter grej så tröttnar man

Har även Rift (från kickstarter) Quest1:an, Oclaus Go, HTC vive och Pro2.....borde kanske ge mig på VR grejen innan det kommer något rolig content

1 gillning

Oj, har du så många?
Jag har inte ett enda, har bara testat ett par gånger dessutom men är sjukt sugen på att skaffa något men vet inte....
Jag vet inte om jag ska vänta på Playstations VR V2 eller chansa på något som Pico 4... men så tänkte jag att allt är säkert kasst nu ändå så man kanske lika gärna ska vänta?

Prylkontot är lite förhögt ibland :frowning:
jo. Jag hoppas PSVR2 blir bra...speciellt om det sattsar lite mer på bra spel.

1 gillning

Haha förstår detta men inget fel på det. :grin:
Vilket tycker du mest om? Hört bra om Rift.
Ja det enda är väl kanske priset med... vad nu 599euro blir för svenska kronan.

Men inte ett alternativ att köpa något man behöver koppla in i datorn just nu för behöver uppgradera den först men det är inte högst på min lista... så då är det antingen fristående eller PS VR2.

Alltså de har ju blivit bättre och bättre med varje version. Men content har fortfarande varit ganska kasst.

Det är de stunderna man minns när google earth kom till VR och man kunde leka superman.
Jag gillade också tanken med Ocalus Go för den var riktigt bra men igen, dåligt med content.

1 gillning

Aaah, känns som att det stått still ett tag med. Så det kanske är bättre att vänta då i alla fall.
HTC hat väl hintat på något med men när jag läst på Reddit verkar folk rätt trötta på HTC för dom levererar bara skit.

1 gillning

Jasså?. Kan jag inte hålla med om riktigt..men kanske har haft tur :slight_smile:

Jaså? Hmm ja då kanske det är värt att se vad det kommer vara.

Folk verkar bara va riktigt less haha.

1 gillning