Meross har lanserat en HomeKit-kompatibel inbyggnadsmottagare

Från sajten:
image

Fler och fler smarta produkter når marknaden vilket är trevligt. Meross ligger inte på latsidan utan lanserar nya produkter på löpande band – ofta som fungera med Apple Home.

Meross Smart Wi-Fi In-Wall Switch MSS810HK är en inbyggnadsmottagare med stöd för Apple Home. Inbyggnadsmottagaren monteras bakom din befintliga strömbrytare som då blir smart. Ett smidigt sätt om man inte vill byta ut själva väggkontakten.

Primärt används dessa för att styra belysning i våra hem och utöver att fungera med Apple Home fungerar den även med Google Home, Amazon Alexa och SmartThings. Det krävs dessutom ingen extra hubb eller gateway utan den ansluts till ditt befintliga wifi-nätverk.

Meross Smart Wi-Fi In-Wall Switch MSS810HK fungerar med ett antal olika väggströmbrytare vilka säkert täcker upp de flesta installationerna här i Sverige.

Tänk på att det krävs en neutralledare för att Meross Smart Wi-Fi In-Wall Switch MSS810HK ska fungera i ditt hem.

Tekniska specifikationer Meross Smart Wi-Fi In-Wall Switch MSS810HK

  • Ström: 100-250 V~, 50-60 Hz
  • Effekt: Max 400W för INC, max 150 W for CFL & LED
  • Mått: 5,0 x 4,6 x 1,9 cm
  • Antenn: 1 st inbyggd
  • Protokoll: Wi-Fi 802.11 b/g/n, 2,4 GHz
  • Säkerhet: Stöder 64/128 bit WEP, WPA-PSK/WPA2-PSK/WPA3
  • Certifieringar: CE, RoHS, WEEE
  • Arbetstemperatur: 0 °C – 40 °C

Rekommenderat pris för 1-pack är 15.99 amerikanska dollar och 2-pack kostar 29,99 och de kan beställas direkt från hemsidan.

Blir det ett köp månne?

Källa: Meross

1 gillning

Är kontakten då både "dum" och "smart"? Jag vill inte behöva bära med mig en fjärrkontroll för lampor när jag går runt i huset, som jag måste nu med "smarta" lampor..

Den gör din dumma knapp smart, så att du kan styra en dum lampa med både knappen och app/automatisering utan att styrningen påverkas negativt av strömbrytaren.
Strömbrytaren bryter inte längre någon ström, utan skickar endast en inpuls till inbyggnadspucken som i sin tur styr lampan.

1 gillning

Precis vad jag vill ha

1 gillning

Det finns flera olika system som gör samma sak (Plejd, Shelly, Sunricher och Aqara), dock är det få av dom som funkar med Apple Homekit. Aqara borde dock funka om man använder deras egna hub. jag själv kör Shelly och integrerar dom mot Home Assistant, som i sin tur exponerar dom till Homekit. Men det kanske är överkurs om man inte är helt insatt i smarta hemsystem :slight_smile:

1 gillning

Jag vill ha det väldigt enkelt, eller så få steg som möjligt.
Inte för att jag inte tror att jag skulle kunna sätta upp det, utan för att, är det mer att göra för att det skall fungera tappar jag intresset för att lägga till nya enheter om jag måste uppdatera kunskaperna varje halvår, och att det skall vara enkelt att felsöka.

3 gillningar

Om man inte vill/kan köra Home Assistant går det enkelt att fixa stöd för homekit :slight_smile:

1 gillning

Aquaras variant fungerar bra. Jag gillar dem. Har den för att kunna styra belysningen vid ytterdörren remote (samt schemalägga)

1 gillning

Går den att dimma?

Du är välkommen till mig och visa hur jag får ihop ett BRA smart hem med HA och inbyggnadspuckar. Gärna både för Homekit och Google Home…… precis när du vill :grin::grin::grin:

Ps. Bra video-content!

2 gillningar