Mercedes-Benz el-suvar EQA och EQB får rejäl uppdatering

Från sajten:
image

Mercedes-Benz kompakta el-suvar EQA och EQB uppdateras med ökad räckvidd och nya funktioner.

Mercedes-Benz har presenterat uppdateringar till sina eldrivna suvar EQA och EQB. EQA får nu upp till 56 mils räckvidd med nya däck som har optimerat rullmotstånd. För första gången kan den femsitsiga EQB utrustas med dragkrok och dra upp till 1 700 kilos släp med den fyrhjulsdrivna versionen. Båda modellerna får även uppdaterad frontdesign och laddning blir enklare utan behov av kort eller appar med Plug & Charge.

Den 10,25 tum stora centrumskärmen blir standard och instrumenteringen och panelbelysningen får fler stilar och färger. Infotainmentsystemet MBUX uppdateras med förbättrad röststyrning, OTA, förarassistenter och möjlighet att köpa till fler digitala funktioner. Burmester surround sound system med Dolby Atmos kommer även att erbjudas som tillval. I Sverige börjar säljstart redan i höst med leverans till början av nästa år.

Källa: Pressmeddelande

Inga priser klara?

Nix, inte än men jag uppdaterar så fort jag får reda på priser :ok_hand:

1 gillning

Är det bara jag eller har Mercedes och BMW förlorat förmågan att göra snygga bilar?

Volvo och Polestar ligger ljusår före estetiskt, både interiör och exteriör.

3 gillningar

De har väl gjort mest fula modeller de senaste 10 åren, vissa är ju rent ut sagt hemska.

1 gillning

Väldigt plottrig interiör, men säkert trevliga i övrigt.

1 gillning

Tycker i4 ser riktigt bra ut i rätt färg, typ blå och svart :slight_smile: Volvo EX30 är snygg på utsidan men insidan vet jag inte om jag är så imponerad av!

Det är en av 20(?) modeller, håller med, finns för det mesta undantag. :slight_smile:
EX30 har åtminstone stilren inredning till skillnad mot BMW/MB som försöker efterlikna en tonårings RGB-beklädda speldator.

2 gillningar

haha RGB-beklädda speldatorer <3 Mercedes kan jag hålla med om är rätt b men BMWs interiör tycker jag om, inte onödigt mycket skärm bara för sakens skull :slight_smile: Fler knappar till folket!

2 gillningar