Meddelande i Stockholms tunnelbana uppmanade folk att supa skallen av sig

Från sajten:

Resenärer i Stockholms tunnelbana fick häromdagen höra en rad minst sagt utmanande meddelanden. Blandat med de vanliga meddelandena om att dörrarna stängs och att tänka på avståndet mellan dörr och plattform hördes även helt andra meddelanden. Eller vad sägs om “Dags att dra till stureplan och supa skallen av oss”, rösten bad även resenärerna att “Dra åt helvete med er jävla skitgubbar”

Rösten som låter precis som den vanliga rösten i Stockholms tunnelbana är uppenbarligen AI-genererad så som den uttalar KTH (se filmen ovan) – utöver att det är uppenbart av alla andra anledningar.

Stockholms Länstrafik säger till Aftonbladet att de inte kan se att någon obehörig har kommit åt systemet – men någonting är det ju som har hänt.

Jag råkade ut för något liknade för något år sedan på tvärbanan. Vet inte om det är vad som hänt nu, men då såg jag att de hade gömt bluetooth-högtalare.