MAX lanserar den stora burgaren BIG Classic

Från sajten:
image

MAX lanserar idag en utmanare till kanske framförallt Big Mac som hittas på McDonalds och deras dubbelburgare heter Big Classic.

Big Classic består av två 90-grams kött som får mysa mellan ett tredelat sesambröd med cheddarost, sweet onion, saltgurka, isbergssallad och MAX originaldressing. Är bacon på burgaren en favorit så kommer den även gå att beställa med det. Precis som med deras andra burgare så kommer den gå att beställa utan nötkött och istället med plant beef.

2023 var omsättningsmässigt vårt bästa år någonsin och trots att burgardöden drabbade många aktörer har vi stått starka. Inom några år är målet att vara den burgarkedja med flest restauranger i Sverige. Därför är det här är en av våra viktigaste lanseringar på länge då BIG Classic på riktigt konkurrerar med världens idag kanske mest välkända dubbelburgare. Men vår version är givetvis både större, bättre och godare, säger Richard Bergfors, vd på MAX Burgers.

Richard Bergfors VD på MAX Burgers

Burgaren kommer som sagt gå att beställa på samtliga MAX-hak runt om i landet från och med den idag och vi kommer kasta oss in på Max på lunchen för att se om den har en match mot Big Mac.

Låter ju som en dunderburgare. Synd att Max inte är så gott för övrigt. Men denna burgare kanske förändrar bilden av Max :slight_smile:

Är inte så ofta på Max numera. Men denna burgare verkar ha potential.

Deras pommes är ju ingen höjdare direkt. Åt det senast klockan 01:30 i söndags morse :wink:

1 gillning

Haha, told you so :wink: Både Max och BK har rätt tråkiga pommes faktiskt. På de ställena väljer jag nästan alltid lökringar eller sweet potato fries istället. Synd att donken inte har kvar det.

1 gillning

Max är inget vidare nuförtiden tycker jag. Både BK och McD är att föredra imho.

Inget slår Max av de stora kedjorna. McD serverar ju roadkill som de kallar för hamburgare, deras pommes är dock bra. BK har klart bättre burgare än McD men deras pommes är ju bara stavformat mjöl. Max är enligt mig bäst över hela linjen.

2 gillningar

Håller helt med. Sedan har ju dock BK magiska lökringar och Max har lökringar. McD:s största nackdel är att de inte har denna delikatess.

Det är ju precis det som Max burgare smakar. Samtidigt som Max försöker dölja smaken med billig umamidressing och härsken svartpeppar på allt.

Härsken svartpeppar? Det är ju som att svära över genomfuktigt vatten.

Är faktiskt inte så förtjust i lökringar så har ingen riktig åsikt.

Efter allt detta hamburgare snack lär bli five guys idag.... Deras pommes är helt magiska

3 gillningar

@Marcus_Attefors blev det någon provsmakning på BIG Classic? Vi är nyfikna på omdömet :slight_smile:

Blir först nästa vecka, blev hemmajobb igår och idag då sonen åkt på ögoninflammation :frowning:

Surt sa räven om rönnbären, hoppas grabben kryar på sig fort!

1 gillning

Alla kedjorna är skit för ingen av dem erbjuder senap till pommes.

Ja, Max är tyvärr sämst av de tre stora. Allt smakar likadant. Men, med det sagt så ska jag testa denna :smiley:

1 gillning

Då har man testat Big Classic. Var i stort sett okej. Fast kanske inte så stor skillnad i smak typ deras orginalmål eller skrovmål (som inte finns på alla ställen).

3 gillningar

Kors i taket jag håller med @zinned fullt ut i detta :blush:

1 gillning

Min favorit hos Max är Classic 68 :blush:

Ja, det råder absolut inget tvivel om att Max är bäst. Inget av dem andra kommer riktigt nära egentligen.

2 gillningar